Hlavní obsah

Pracovat pro více firem současně: bláznivý nápad nebo rozumný krok?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Brynda

Vyrůstal jsem v podnikatelské rodině s plány na vedení otcovy firmy, ale během vysoké školy mě zaujala jiná práce. Jak jsem řešil tuto situaci a co vidím pro svou budoucnost?

Článek

Kdy jsem zjistil, že by mě mohla bavit i jiná práce? Jak již bylo v úvodu zmíněno, celý dětský a dospívající život jsem byl veden jasným směrem – pracovat ve firmě, která vyrábí krmivo pro zvířata. Tedy “rozkaz zněl jasně”: půjdeš na zemědělku.

Vlastně jsem neměl nic proti tomu. Moji rodiče vystudovali také oba „hnojárku“ a já, když vyprávěli všechny zážitky, jsem byl rád, že jsem se tam dostal. Vybral jsem si technickou fakultu se zaměřením na obchod a podnikání. První měsíc byl fajn, ale pak se objevil problém s financemi. Nikdy jsem nechtěl být finančně závislý na rodičích, a proto jsem hledal brigádu. Věděl jsem, že chci brigádu, kterou budu moct dělat z počítače odkudkoliv a budu mít flexibilní pracovní dobu, abych stíhal školu. Zdá se to jako nemožné? Zprvu ano, ale náhody se dějí a bratr mé přítelkyně, který pracuje v online světě, měl zrovna jedno volné místo na pozici editora. „Ideální,“ řekl jsem si a s nadšením jsem práci přijal.

Práce mě moc bavila a tím, že jsem asi odmalinka velice cílevědomý, jsem se chtěl zlepšovat. Po nějaké době mi byla nabídnuta i práce v rámci optimalizace stránek pro vyhledávače. To znamenalo, že jsem dělal i technické analýzy webů a různá doporučení, jak strukturovat jednotlivé stránky a podobně. Cílem bylo, aby vyhledávače zobrazovaly weby na lepších pozicích a tím byl i web navštěvovanější.

Všichni byli tedy spokojeni – já, rodiče, přítelkyně i klienti. Zprvu to byla opravdu brigáda, kde jsem si vydělal na obyčejnější živobytí. Samozřejmě, když začnete vydělávat peníze, chcete stále více a více. I já jsem tedy přidával na hodinách pro klienty a přibíral nové klienty.

Nebylo to hned, ale po zhruba 3 letech jsem se prací dokázal krásně uživit a zřejmě i lépe, než kdybych nastoupil do jiné podobné práce. Celý život je dle mého názoru o náhodách, kterým musíme jít naproti. A další krásná náhoda se stala, když jsem se dal do řeči s klukem, který byl se mnou na wakeboardu, a po několika minutách jsme zjistili, že pracuje ve stejném segmentu jako já. Slíbil, že mě propojí více do světa online, což se stalo, a po jedné schůzce se známým tohoto kluka jsem rozjel asi mou největší spolupráci, která trvá do dnes.

Foto: Václav Brynda

Wakeboard

Možná to vše vypadá zalité sluncem, ale to tak rozhodně není. Stále mě to táhne do naší rodinné firmy. Je to úplně jiný segment – možná zajímavější, možná kreativnější a možná i mnohem více. Ale… toto je práce, kterou jsem si vybudoval já, a možná mě tedy nejdříve drželo hlavně moje ego nebo finance. Možná oboje.

Nicméně po vysoké škole jsem nastoupil i na částečný úvazek do naší rodinné firmy. Zprvu to byl opravdu nářez. Tím, že zakázek přibývalo, jsem pracoval dohromady každý den přes 13 hodin denně. Až jednou jsem usnul za volantem a řekl jsem si dost.

Dá se tedy pracovat ve více firmách naplno? Podle mého názoru rozhodně ano. Nastavil jsem si přesnější pravidla uvnitř mé hlavy a stanovil si jasné cíle. Více mě to stále táhne do zemědělství, kde jsem si vzal teď majoritní úvazek a své online znalosti upozadil.

Možná dokonce to, že jsem takto práci střídal a měl ji opravdu pestrou, pro mě znamenalo stále nový náboj. Strávit jeden, dva dny v týdnu mezi lidmi, třeba na farmě, bylo pro mě osvobozující. Řešily se úplně jiné problémy než na internetu, a zase se pak člověk těšil, až si sedne za počítač a chvíli s nikým nemusí mluvit.

Foto: Václav Brynda

Práce na farmě

Jak bych to tedy po více než roce zhodnotil a doporučil bych to ještě někomu?

Sám nevím, osobně bych do toho asi znovu nešel a rovnou si vybral to, co chci v životě dělat. Pomohlo mi, když mi jeden známý řekl, abych si sám sebe představil ne za měsíc, ale za 5 let, a jestli jsem ok s tím, že bych si nechal možná utéct kariéru online marketéra a na druhou stranu, jestli by mě ta práce bavila.

Vím, že by mě bavila, ale o něco málo méně než pracovat v offline prostředí. Proto jsem se rozhodl, že letošní rok bude pro mě rokem změny a zkusím se přetransformovat co nejvíce do naší firmy, kde mi je dobře a kde se cítím jako doma. Když tento článek edituji, uvědomil jsem si, jak se vlastně nakonec mé dvě profese střetly a já vytvořil do naší rodiny e-shop Premin.cz.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz