Hlavní obsah
Sport

Jak jsem si zase jednou chtěl udělat radost (recenze a vlastní zkušenosti s rotopedem)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Václav Brynda

Cyklotrenažéru inSPORTline Alfan

Každý asi znáte pocit, když chcete začít cvičit, ať už znovu, nebo poprvé a nemáte k tomu úplně čas. Já jsem byl ten samý případ a proto jsem si pořídil cyklotrenažér.

Článek

Za dob Covidu jsem každý den běhal. Ze začátku zhruba 5 km denně, pak jsem to natáhl na 10 km za den. Bohužel s příchodem více práce jsem již neměl čas a nemohl jsem si každý den vyhranit zhruba 2 hodiny pro sebe. To se projevilo tím, že mě začali od sezení za počítačem bolet záda, přibral jsem a necítil jsem se tak, jak bych chtěl. Ovšem napadla mě myšlenka, pořídit si cyklotrenažér, na kterém budu každý den cvičit 30 minut. Jak to dopadlo, a jaký jsem si vybral, se dozvíte v tomto článku.

Jak probíhal výběr

Určitě jeden z hlavních hodnotících kritérií byla cena. Nechtěl jsem udělat investici za několik desítek tisíc korun, aby to po měsíci zůstalo doma v koutě a jen se na rotoped prášilo. Další, pro mě důležitou věcí byla výška a nastavitelnost řídítek. To hlavně z toho důvodu, že měřím přes 180 cm a chtěl jsem dostatek pohodlí při jízdě.

Když jsem měl v hlavě věci a parametry co by můj nový rotoped měl mít, šel jsem se poradit s Googlem, aby mi řekl, jaké jsou nejlepší. Navštívil jsem dva, mně známé webové srovnávače (Testado.czRankito.cz). Tím, že vím jak redaktoři v na těchto webech vybírají. Bylo mi jasné, že si vyberu někde z kategorie zlatý střed, nebo „levné“.

Nakonec jsem si vybral ten od společnosti inSPORTline typ Alfan.

Recenze samotného produktu

Neočekával jsem mnoho, ale když stroj přišel, tak jsem na první dobrou neměl úplně radost. I když stroj přijel přesně tak jak jsem si představoval po rozbalení to byl lehký šok. Bohužel všechny plastové součástky vypadají velice lacině a po upevnění se klinklají. Nic méně velkou výhodou bylo, že jsme stroj dokázal sestavit sám a to nejsem úplně manuálně zručný ;-).

Foto: Václav Brynda

Přední pohled (Cyklotrenažéru inSPORTline Alfan)

Velkou výhodou daného stroje je jeho tichý chod díky jeho „řemenovému“ pohonu.

Lehkou nevýhodou, mohu brát to, že šlapky jsou s „hroty“, a tak bez bot se na něm šlapat nedá. Ale je pravda, že cvičit by se mělo v botách k tomu určených, takže jen drobná poznámka.

Řídítka, sedlo jsou nastavitelná dostačujícím počtem poloh. Pro fajnšmekry se dá dokonce na řídítka položit notebook a u šlapání můžete sledovat co vás zajímá. Já si občas motivačně pouštím Tour de France.
Celkové shrnutí:

Vizuální hledisko: 6/10 
Konstrukce a materiál: 5/10
Robustnost a stabilita: 7/10
Hlučnost: 9/10 (vedle kola může spát i dítě :-) )

Ptáte se jak to dopadlo? Pořídil jsem si permanentku do posilovny a chodím tam…

Zdroje:

https://www.testado.cz/nejlepsi-rotopedy/

https://www.rankito.cz/nejlepsi-rotopedy/

https://www.insportline.cz/33402/cyklotrenazer-insportline-alfan (Nový model)

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz