Hlavní obsah
Umění a zábava

TEMNÝ PŘÍPAD 4: temná podívaná nebo světlo na obzoru?

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Valentina Kovy/OpenAI

V roce 2014 jsem netrpělivě čekala na každý nový díl první série Temného případu. Matthew McConaughey byl skvělý a Woody Harrelson mu pěkně sekundoval. Přestože tam bylo mnoho pomalých scén i přehnaně dlouhých mlčení, byla jsem napnutá jako kšandy.

Článek

Vedro, prázdno, bažiny, cikády, kukuřice, prach, vyhořelé kostely a podivné amulety. To byla podívaná. Konec vyšponovaný a hlavní hrdinové jen jen umřít. Smysluplné rozuzlení, co zanechává pocit potrestaného zla. Tak to byla první série. Na CSFD (Česko – Slovenské filmové databázi) si podle mého názoru právem vysloužila hodnocení 94%.

Série dvě a tři mě tak nějak minula. Ani nevím proč. Na CSFD obě měly a mají celkem slušné hodnocení a všeobecně dobré kritiky. A už vůbec nevím, čím mě zaujala upoutávka na sérii číslo čtyři. Snad Jodie Foster? Dobře udělaný trailer? Prostě nevím. Přiznám se, že jméno Issa López jsem do té doby neslyšela. Fakt ale je, že jsem se na vydání čtvrté série těšila.

První díl se mi líbil. Moc hezká úvodní znělka s písní od Billie Eilish Bury a Friend. Zajímavá zápletka s doslovnou hromadou mrtvých vědců, polární noc, mráz, sníh a led. To vše slibovalo pěknou podívanou.

Že jsou hlavní ženské postavy nerudné, nespokojené, frustrované a plné zlosti? Nevadí. Spousta mužských hrdinů je takových a kolikrát je jim to počítáno k dobru. V dalších dílech se do všeho vložila mystika a lokální kultura. „OK. Proč ne?“ říkám si, „Trochu tajemna neuškodí.“ V dalším díle přibyla místní tradice, otázka životního prostředí, rovnoprávnosti menšin a genderové nevyváženosti. I tentokrát si řeknu: „Budiž. Všechno jsou to důležité otázky a je potřeba o nich mluvit. Snaha přiblížit je lidem skrz detektivku není špatný nápad.“

Ale v tomto seriálu bylo všeho zkrátka až moc. Před začátkem posledního dílu jsem doufala, že se vše zajímavě propojí a smysluplně rozuzlí. Bohužel se závěrečný šestý díl nesl v duchu rychle za sebou běžících scén chrlících racionální odpovědi a končící mystickou záhadou, kterou jsem do teď plně nepochopila.

No nevím. Mám pro detektivky poměrně velkou slabost a nízkou laťku. Ale tady jsem pocítila trochu zklamání. Jako by mi někdo něco ukradl. To potěšení z promyšleného závěru? Radost nad dopadením padoucha? Nevím.

V roce 2025 by Issa López měla natočit sérii číslo pět. Nevím, zda odolám, abych se na ni nepodívala. Ale moje očekávání budou určitě o dost nižší.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz