Hlavní obsah
Rodina a děti

Co je špatně s Linkou bezpečí

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: geralt, Pixabay

Funguje už přes 30 let. Každý měsíc řeší několik sebevražd a aktivně spolupracuje se záchranáři. Přesto existuje něco, co by mohlo fungovat lépe.

Článek

Jsem sociální typ. Ne ve smyslu, že bych lítala po sociálních sítích, ale v tom, že mi na lidech záleží a hlavně na dětech, bez ohledu na to, čí jsou. Takže když jsem narazila na prosbu Linky bezpečí o přispění, neváhala jsem a poslala, kolik jsem si mohla dovolit. Neodmítla jsem ani, když mi zavolal sympatický hlas a navedl mě pokorně a nenásilně na trvalý příkaz k pravidelné měsíční platbě.

Linka bezpečí je nesmírně důležitá. Je zdarma a anonymní. Je tady pro všechny děti až do doby, než dostudují vysokou školu, tzn. do 26 let, a taky pro jejich rodiče, protože pocity dětí a následné činy ovlivňují hlavně vztahy v rodině. Denně řeší přes 400 telefonátů a další stovky dětí se jim každý den nedovolají.

Ve své práci řeší vztahy dětí v rodinách, s kamarády i partnery, potíže s jídlem, deprese, šikanu, násilí, sebepoškozování, myšlenky a pokusy o sebevraždu… Věci, o kterých se nám v souvislosti s našimi dětmi nechce ani přemýšlet, což ale neznamená že neexistují. Naopak je takových případů stále víc a stále víc našich dětí s nimi potřebuje pomoct.

Není to jejich vina, jak si často myslíme. Dnešní generace dětí nejsou slabé. To my dospělí jim neumíme zajistit bezpečné a vstřícné prostředí, protože si mnohdy nevíme rady sami se sebou a situacemi, do kterých nás život postaví. Naše bezradnost se pak odráží na jejich důvěře. Proto bychom jim měli dát možnost důvěřovat Lince bezpečí a najít tam, co si myslí, že nemůžou najít doma.

Není to jen o tom, že tady nějaká Linka bezpečí je, ale že je tady pro všechny potřebné na telefonu, chatu, e-mailu a vyjíždí také za dětmi do terénu. Za 12 let, co jako součást důležité prevence a pomoci pořádají besedy, mluvili s víc než 20 000 dětmi z 260 škol. Od roku 2022 vyjíždí kromě ZŠ, SŠ a gymnázií také do sportovních klubů, speciálních škol, vysokých škol a zájmových skupin. To všechno samozřejmě vyžaduje čas a peníze. Spoustu peněz.

A právě peníze jsou věc, která by mohla fungovat mnohem lépe. Linka bezpečí není financovaná státem. Přestože neustále dělají všechno proto, aby se mohli rozšiřovat adekvátně potřebám našich dětí a dospívajících, nemají na to dostatek prostředků. Stále jsou tady děti, které v krizových situacích volají a nedovolají se. Linka je obsazená. Pomocníků není dost a mně to rve srdce.

Sama jsem máma a protože si uvědomuju, že ať se snažím sebevíc, můžu jednou ve vztahu se svými dětmi selhat a způsobit, že mi nebudou důvěřovat, je pro mě Linka bezpečí jakousi jistotou, že když se dostanou do tíživé situace, budou tam pro ně.

Je pro mě nepředstavitelné, že by moje dítě plačící a bezradné potřebovalo jejich pomoc a nedovolalo se. Jak jste na tom vy?

Jste přesvědčení, že se vám vaše děti svěří, když na tom budou zle? Věřím, že ano, ale co když ne? Linka bezpečí by tady měla být pro všechny děti a za mě, by klidně měla platit lidi, co tam budou půl směny jen houpat nohama, než aby zůstalo jediné dítě bez pomoci. A nemusí to být moje, klidně i to vaše. Záleží mi na všech. Jsou to přece děti.

Podejme Lince bezpečí pomocnou ruku

K tomuto roku má podle statistik naše republika 10,9 milionu obyvatel. Kdyby dala jen desetina Čechů každý měsíc korunu, disponovala by Linka bezpečí dalším milionem korun každý měsíc. Moje rodina přispívá o dost víc. Pokud to ještě neděláte, zkuste to taky a zadejte trvalý příkaz na částku, která vás nezatíží, které si ani nevšimnete, že vám z účtu odešla.

Pro vaše děti nebo jejich děti.

Aby se věci změnily a měli jsme jistotu, že když to budou potřebovat nejvíc, DOVOLAJÍ SE!

Přispět jakoukoliv částkou jednorázově nebo pravidelně můžete přes tuto jejich stránku https://klublinkyvbezpeci.cz/podporte-nas/brana?periodicity=0

-------------------

Zdroj: https://www.linkabezpeci.cz/

https://www.youtube.com/watch?v=LJyYSg1-tFw&t=10s

https://csu.gov.cz/rychle-informace/pohyb-obyvatelstva-rok-2023

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz