Hlavní obsah
Názory a úvahy

Náš zdravotní systém a lékařská péče jsou jedny z nejlepších

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: geralt, Pixabay

Pokud patříte mezi ty, co si na náš zdravotní systém stěžují, máte zastřený pohled. Nejspíš málo cestujete nebo se málo ptáte.

Článek

Osobně jsem pravý opak. Ráda a i celkem hodně cestuju a lidi mě vážně zajímají, tudíž jim pokládám velkou spoustu otázek. Je to totiž nejsnadnější způsob, jak si udělat skutečný obrázek nejen o lidech, ale i o některých věcech v naší zemi. Nejvíc mě asi překvapil zdravotní systém.

Ne každá země totiž vnímá Hippokratovu přísahu jako něco, co by se mělo striktně dodržovat. Za staletí, co ji lékaři skládají, se i dost změnila. Často postrádá duchovní část a často i tu o zákazu potratů a eutanázie. Je to logické, doba se mění, lékařství má jiné možnosti a o životě a smrti je jinak smýšleno. Narovinu, její složení je dnes spíš gesto, než slib. Nic to ale nemění na tom, že lékaři mají povinnost zachraňovat lidské životy za jakýchkoliv okolností.

Když jsem ale začala cestovat a povídat si s Čechy žijícími různě po Evropě, začalo mi to dost otevírat oči. Nebyl mezi nimi nikdo, kdo by využíval zdravotnický systém země, ve které žili. A to ani v zemích jako byla Francie nebo Německo. I když žili v severských zemích nebo kdekoliv jinde, všichni říkali, že zdravotnictví je tam sto let za opicemi a raději jezdí sem.

Korunu tomu všemu nasadila moje letitá kamarádka, která žije v Nizozemsku a začala jejich obyvatele vozit na vážnější lékařská ošetření do Čech. Nevadilo jim, že si za to zaplatí vysoké částky, protože věděli, že budou mít zajištěný komfort, skvělé chirurgy a péči.

České lékařství je ve světě vyhlášené. Náš zdravotnický systém toho finančně kryje opravdu hodně a nemusíme se bát, že nás doktoři nechají bez ošetření jen proto, že nemáme zaplacené pojištění. Jsme na to zvyklí tak moc, že si vůbec nepřipouštíme, že by to někde mohlo být jinak. Jenomže je to jinak téměř všude.

Samozřejmě tím nechci zlehčovat případy, kdy se lékaři nebo personál nechovají korektně, případně kdy něco zanedbají s vážnými následky. To se může stát, jsou to jen lidé, ale já nemluvím o lidských selháních. Mluvím o všeobecné kvalitě, o které svědčí právě to, že je naše zdravotnictví využíváno nejen Čechy žijícími v zahraničí, kteří mají opravdu mnohdy co vyprávět.

Slyšeli jste nebo zažili zdravotnictví v zahraničí? Podělte se o své zkušenosti v komentářích. Jsem zvědavá, jestli mi dáte za pravdu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz