Hlavní obsah
Umění a zábava

Šógun: Nový opěvovaný seriál je zbytečně brutální ztráta času

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: generováno AI, PrompterMalaya, Pixabay

Už dlouho mě nic tak nezklamalo a neotrávilo jako seriál, který byl na ČSFD ještě nedávno hodnocený jako stoprocentní.

Článek

Odehrává se v Japonsku v roce 1600 na prahu občanské války, která rozhoduje o osudu celého století. Lord Joši Toranaga bojuje o život, protože se proti němu spojili jeho nepřátelé…

Tak zní začátek oficiálního popisu Disney+, který má nalákat k jeho sledování. A taky láká. Boj ve spojení s Japonskem totiž slibuje skvělou podívanou. Kdo zná a má rád asijské filmy, bojové techniky a samurajské meče, nemůže ho jen tak minout. A právě to byl důvod, proč jsem ho i já pustila. Bohužel jsem jen stěží dokoukala první díl a další už nepustila, přestože příběh by mohl být i docela dobrý.

Popravdě jsem byla nemile překvapená hojnou brutalitou, která pozbývala významu i důležitosti, a hlavně zklamaná z bojových scén, jenž se nekonaly. Celý první díl byl výhradně o verbálním porovnávání „pinďourů“ mezi všemi, co se potkali. Jednotlivé kultury byly odlišeny jen četností používaných sprostých slov a jejich vulgaritou, které pokud do filmu nesednou, jsou jen trapné. A jakmile začali bojovníci prokazovat svou čest seppukou ve chvíli, kdy jim jen hrozilo utopení, bylo mi jasné, že toto není to, co jsem čekala.

Šógun tvůrců Justina Markse a Rachel Kondy, USA, 2024, neměl to kouzlo, které dobové asijské snímky mívají, které jsem očekávala, na které jsem se těšila. Chyběla mu kultura opravdu čestného života i smrti, kterými jsou asijské země odnepaměti pověstné.

Možná je to důvod, proč se jiným lidem líbí, protože je vychvalovaný nad všechny, ale i tak jeho rating pomalu a jistě klesá.

Absence bojových scén mi v podobných snímcích přijde jako docela problém. Pokud chybí hned v prvním dílu, evokuje to pocit, že celovečerní film by bohatě stačil a deset dílů mého času si rozhodně nezaslouží.

Viděli jste ho? Jak se líbil vám?

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Seriál Šógun

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz