Hlavní obsah
Umění a zábava

Top Gun: Maverick opravdu mile překvapil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: paramountpictures.com

Herci ve filmu Top Gun: Maverick opravdu hráli při přetížení několik G

Někteří na tento film čekali, ale přijde mi, že převážné většině byl spíš jedno. Aspoň tak na mě působilo mé okolí a musím přiznat, že ani mě jeho uvedení do kin nijak nevzrušilo. Může za to Tom Cruise.

Článek

Co si budeme povídat, v prvním Top Gunu byl jeho herecký výkon chabý a ani postava namistrovaného pilota mně osobně nebyla nijak zvlášť sympatická, přestože jsem byla mladá holka. Když jsem film viděla poprvé, byla jsem ještě na základce, ale už tehdy mi na něm něco nesedělo. Přestože byl prostředím víc než zajímavý (kde jinde se daly tehdy vidět takto zblízka stíhačky), všechno ostatní mi připadalo celé nějak blbě.

Takže když jsem viděla první scénu nového Mavericka, kde se jde Tom Cruise posadit do křesla a při otočení přes něj přehodí nohu, trochu jsem znejistěla, jestli ho chci v této roli vidět znovu. Ale dala jsem mu šanci. Je jiná doba, on je o třicet let zkušenější, k dispozici jsou nové technologie a divák je mnohem náročnější, takže mě zajímalo, co všechno tvůrci udělali a jak, aby dnešní publikum nadchli. Už totiž víme, že má Top Gun: Maverick obrovský úspěch a opravdu není divu.

Tom Cruise nikdy nepatřil k mým oblíbencům, ale prošel za ta léta neskutečným vývojem a jeho herecký výkon byl fakt skvělý. Příběh, který tvůrci vymysleli, navazuje na ten původní a staví Mavericka do velmi silných situací, které vyžadují vyjádření velké spousty různých emocí. Není mnoho herců, kteří dokážou zahrát silné emoce pouhým pohledem a to je přesně to herectví, které mě při sledování tohoto filmu u Toma Cruise přímo nadchlo. Fakt se na něj dobře dívá a pronikavý pohled jeho očí před sebou vidím dodnes.

Zvlášť hluboký byl pro mě moment, kdy se Maverick setkává s Icemanem v podání Vala Kilmera. Popravdě v prvním filmu mě Val zaujal ze všech herců nejvíc. Přestože jsou s Tomem téměř stejně staří, on působil jako skutečný voják. Byl to prostě chlap. Krásný chlap. Když ho vidím dnes, je mi z toho smutno.

Mnoho lidí vůbec neví, že situace Icemana ve filmu je hodně podobná skutečné životní situaci Vala Kilmera. Už dlouhá léta je nemocný, prošel si rakovinou hrtanu a má v krku takzvaného slavíka. Sledovala jsem film s dabingem, ale část, kde Val mluví, jsem si pustila v originálu. Nakonec jsem ale stejně zjistila, že byl jeho hlas vytvořen umělou inteligencí, protože téměř nemluví. Jsem vděčná, že na něm Tom Cruise trval a jeho postavu tvůrci zachovali a i za to, že ve filmu vypadá tak dobře. Byla jsem plná soucitu a emocí, když jsem ho viděla a slyšela. Přece jen se o něm už léta píše jen sporadicky a člověk ho má v paměti jako krásného mladého člověka.

O to milejší pro mě byla postava Penny. Jennifer Connelly je překrásná a s věkem zraje jako víno. Přestože ji ve filmech vídám málo, když už, jsou to dobré filmy. Láska Penny k Maverickovi byla patrná v každém jejím pohledu, stejně jako pochopení. Moc pěkná byla jejich postelová scéna. Byla vyřešena příjemně, působila na mě moc mile a hlavně byla hodna páru středního věku, který si je opravdu blízký.

Další jejich milá chvilka je na moři, kde si dělá Penny z Mavericka srandu, že je námořník a neví, jak se řídí loď. Byl to jeden z mnoha opravdu vtipných momentů, kterých je ve filmu hodně a nejde o hloupý humor, ale takový ten všední, přirozený, který se v tu chvíli prostě stane. Řekla bych, že úplně nejvíc jsem se zasmála vlastně hned na začátku, když se Maverick celý rozčepýřený zeptal: Kde vlastně jsem? Odpověď klučíka vedle mě rozsekala. Byl to moment, který mezi mnou a Top Gunem prolomil ledy a od té chvíle už jsem nečekala, co z něj vyleze, ale naplno jsem si ho užívala.

Smekám. Opravdu smekám před tvůrci tohoto filmu, protože je, podobně jako ten první, nadčasový a nese v sobě jakousi vyzrálost ve všech oblastech. Ať už jsou to hodnoty Mavericka, nebo už jeho zmíněný vztah s Penny, obsazení Vala Kilmera nebo konečné uznání Maverickovy práce. Na všem je vidět, že to není nějaká rychlokvaška, ale dobře promyšlená a skvěle udělaná práce.

Samotná mise, kterou je ve filmu nutné splnit, je nervy drásající od začátku do konce, a když bych měla srovnat technické možnosti prvního a tohoto nového filmu, jsou nesrovnatelné. Všichni herci, kteří hrají piloty, byli točeni při skutečných letech ve skutečných kokpitech nejnovějších stíhaček. Museli snášet tíhu krutých G, hrát a ještě při tom vypadat dobře a to v čele s Tomem Cruisem. Dokonce i jeho let s odpočtem dvě minuty patnáct vteřin má ve filmu přesně tuto délku. Tvůrci se snažili udělat to tak autentické, jak jen to šlo a za mě jim to vyšlo na jedničku s hvězdičkou.

Film Top Gun: Maverick (režie Joseph Kosinski, USA, 2022) si můžete pustit na streamovací televizi SkyShowTime a věřím, že nebudete litovat.

Napište mi do komentářů, jestli jste film viděli a jak působil na vás. Co si o něm myslíte? A pokud si rádi povídáte o filmech a necháte si i nějaký doporučit, sledujte mě. Těším se.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz