Hlavní obsah
Umění a zábava

Třetí řada Zaklínače je kontraproduktivní, nepochopitelná…

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Netflix

Geralta z Rivie naposled hraje Henry Cavill

Fakt nemůžu najít to správné slovo, takže řekněme, že prostě jen je. A kdyby nebyla, nenaštvala by velkou spoustu lidí včetně mě.

Článek

Chudák Henry Cavill bude nejspíš do konce života litovat, že se tolik snažil, aby roli Geralta z Rivie získal. Přestože je jeho výkon v seriálu skvělý a moc hezky se na něj dívá, už chápu, proč se na to vykašlal. Pro skutečné fanoušky je tento seriál odpad. Nové postavy, nové příběhy, nové příšery, nabízí se říct, že by to chtělo nový název a bude z toho super biják, jenomže ono se to furt jmenuje Zaklínač (Netflix, 2023). A to je prostě problém.

Popravdě, osobně až takový fanda nejsem. O tom, že existuje nějaký Andrzej Sapkowski, co napsal Zaklínače, jsem se dozvěděla od mého muže těsně před tím, než na Netflixu vyšla první řada. Hrozně se na ni těšil. Knížky četl mockrát a zná je dokonale, včetně všech postav a míst. Takže zatímco mně se seriál líbil, on byl od začátku naštvaný, stejně jako všichni, co Zaklínače milují. Tehdy jsem se Netflixu zastala a řekla mu, ať se odpoutá od knih a vezme to celé jako úplně nový příběh. Jenomže teď už toto nejde ani mně.

Člověku je tak nějak jedno, že jsou tam jiné postavy, příšery a příběhy, když originál nezná, ale i tak jsou některé věci nad slunce jasné a ty by měly být zachovány. Popravdě, kdyby byl Marigold (Joey Batey) černoch, Asiat, Indián, bylo by mi to jedno, ale že z největšího milovníka žen ve vesmíru udělají gaye, to už je i na mě moc. Skončila jsem u třetího dílu a dál už se nemám chuť dívat. Přestože tam byl zatím jen náznak, nechci to vidět.

Nikdy jsem menšiny nijak neřešila a nikdy mě nezajímaly. Prostě jsem k nim měla neutrální vztah, asi jako většina lidí, kterých se nijak netýkají, ale Netflix mě začíná stavět do opozice a to není dobře. Na druhou stranu kdo ví, co tím sledují, protože jejich snaha podporovat LGBTQ+ komunitu je tak markantní a otravná, že štve lidi proti nim. Není pravda nakonec někde jinde? Nejde jim nakonec právě o toto?

Nevím, jak to s Marigoldem nakonec dopadlo a asi to ani vědět nebudu. Přestože je v této chvíli seriál rozjetý a plný otázek jako Proč Yennefer (Anya Chalotra) udělala Ciri (Freya Allan) v Aretuze, co udělala, budu asi potřebovat nějaký čas, abych se k němu vrátila. Jestli vůbec. Sem tam se v příběhu sice mihne něco, co je v knize, to mě můj muž většinou informuje, že se to stalo úplně jindy a jinde, ale jinak je to smyšlené.

Jediné příjemné je, že ženské postavy jsou v této nové řadě opravdu krásné. Proběhla změna vizáže (možná i vizážisty), kouřové líčení, nové účesy a fakt jim to všem moc prospělo. Kromě Fringilly (Mimi Ndiweni), na té se tentokrát vyřádili dobře, až mi jí bylo líto. Nevím, jestli herečka tolik přibrala sama nebo musela kvůli roli, a nebo je to počítač, ale vypadá fakt hrozně.

Lidé se hodně staví proti autorovi Zaklínače, že se zaprodal, ale osobně si myslím, že z toho musí být nešťastný víc než my všichni dohromady. Přijde mi, že do Netflixu vložil svou důvěru a oni udělali, co udělali. Důvěrně znám pocit okradení o duševní vlastnictví, takže s ním soucítím. Pod taktovkou Netflixu Zaklínač nikdy původní nebude a je potřeba se s tím smířit. Ty vado, ale ten Marigold…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz