Hlavní obsah

Potkala posádka japonského Boeingu opravdu zvědavce z jiné planetární soustavy?

Foto: Věra Vaňková, vlastní foto

Ilustrační foto

Otázka, zda jsme ve vesmíru sami, je stará jako historie lidstva a dodnes jsme na ni nenašli odpověď. Stejně tak si letečtí experti a záhadologové již téměř 40 let lámou hlavu nad pozoruhodným případem, s nímž vás teď seznámím.

Článek

Je obyčejné pondělí 17. listopadu 1986 a vzdušný prostor nad Aljaškou brázdí nákladní Boeing 747-246F společnosti Japan Airlines. S nákladem francouzského vína z Paříže míří severní cestou, to jest přes Keflavik na Islandu a aljašský Anchorage na své domovské letiště Narita, které se nachází asi 80 kilometrů od Tokia.

Posádce velí velice zkušený kapitán Kenji Terauchi s desítkami let praxe a  mnoha tisíci hodinami strávenými za kniplem. Na postu druhého pilota sedí rovněž velmi zkušený Takanori Tamefuji a třetí osobou v kokpitu je palubní inženýr Yoshio Tsukuba. Zkušenější posádku byste hned tak nenašli.

Boeing klidně pluje v letové hladině tři pět nula, tedy 35 000 stop, což je 10 668 metrů. Za chvíli začne klesat k letišti v hlavním městě Aljašky Anchorage, kde potřebuje doplnit palivo na další část cesty. Ale ještě než se tak stane, změní se rutinní let za ideálních povětrnostních podmínek v jedno velké dobrodružství, které se zapíše palcovými titulky nejen do historie letectví, ale i na titulní strany světového tisku. Dobrodružství, které dodnes nedá spát lovcům senzací, ufologům ani odborníkům na paranormální jevy.

V 17 hodin a 11 minut místního času spatří piloti vlevo od svého stroje dva záhadné letící objekty, které se tam zjevily jako mávnutím kouzelného proutku. Svým tvarem ani trochu nepřipomínají žádný letoun pocházející z planety Země. Zpočátku Boeing doprovázejí a po pár vteřinách se neznámí vetřelci začnou přibližovat. Asi naši tehdejší chloubu leteckého průmyslu nikdy neviděli, tak si ji chtějí prohlédnout zblízka.

Piloti si všimnou jasně zlatavých plamenů, šlehajících z výfukových otvorů neznámých plavidel, které jsou tak oslňující, že z nich doslova přechází zrak. Je evidentní, že tyto záhadné stroje používají jiné palivo, než naše letadla.

Záhy přestane monotónní let záhadné návštěvníky bavit, tak začnou předvádět leteckou show. Ale ne takovou, jako známe kupříkladu v podání Martina Šonky, nýbrž naprosto popírající známé fyzikální zákony. Snad v tisícině vteřiny mění směr, rychlost a výšku. Piloti, kteří se vyznačují racionálním myšlením, jsou v šoku, ale ten největší je teprve čeká. 17 minut po 17. hodině se zčista jasna zjeví opět vlevo od Boeingu obří mateřská loď, mnohonásobně větší, než její „dětičky“. Tvarem připomíná vlašský ořech a její rozměry se počítají nikoliv v desítkách, ale ve stovkách metrů.

Objekt vyzařuje intenzivní, velice jasné světlo, které hřeje. A to až tak, že posádka pociťuje horko v obličeji. Zatímco dvě malá vzdušná plavidla se neobjevila na palubním radaru, tato obří loď ano. A podle něho se pohybuje 13 kilometrů od Boeingu. Piloti okamžitě kontaktují řízení letového provozu v Anchorage a žádají o změnu letové hladiny z důvodu provozu v té jejich. Dostávají povolení sklesat do 31 000 stop, tedy 9 449 metrů. Provedou příslušný manévr, ale pronásledovatele nemohou setřást.

Všechna tři záhadná plavidla je nadále doprovázejí a dvě menší se k nim přiblíží na pouhých 150 metrů, což odporuje leteckým pravidlům, neboť minimální horizontální vzdálenost mezi dvěma letouny představuje desetinásobek, tj. 1,5 kilometru. Ale zdá se, že tajemným UFO jsou nějaké letecké předpisy naprosto ukradené. Brázdí nebe cik cak neuvěřitelnou rychlostí a jejich manévrovací schopnosti jsou pro pozemšťany naprosto nepochopitelné.

Že by se piloti nadýchali výparů z francouzského vína a měli halucinace? Ano, i takové konspirační teorie se později objevily, jenže to je naprostý nesmysl. Z utěsněných lahví se žádné výpary ven nedostanou a hlavně, všechna tři záhadná plavidla se objevila na civilních radarech řízení letového provozu v Anchorage i vojenských na základně Elmendorf. A vojenské radary používají zcela jiné zobrazovací metody, než civilní. Nemohlo se tudíž jednat o žádnou chybu.

A co se děje dál? UFO si pohrává s obřím Boeingem jako kočka s myší, až ho to přestane bavit. Jak rychle se neznámé létající objekty objevily, tak rychle mizí. A v 18 hodin 20 minut se vyděšené posádce podaří v pořádku přistát v Anchorage. Zde podrobně popíší celý incident a NTSB, tedy Federální úřad pro bezpečnost v dopravě Spojených států amerických zahajuje vyšetřování kuriózního případu, s jakým se letečtí experti ještě nikdy nesetkali.

Všichni tři členové posádky se okamžitě podrobují vyšetření na přítomnost alkoholu v krvi a na drogy. Oboje s negativním výsledkem. Na jejich chování je znát, že právě zažili stresovou situaci, tudíž je jasné, že si tuto příhodu nevymysleli. Jsou vyslýcháni každý zvlášť a výpovědi se do detailů shodují.

Velice podrobně popsané setkání s návštěvníky z jiné planetární soustavy se prakticky okamžitě dostalo na veřejnost. Plnilo titulní strany předních světových deníků i těch posledních bulvárů a zpravodajské relace řady televizních stanic. Z kapitána Terauchi se ze dne na den stala mediální hvězda. Ovšem jeho chlebodárce radost ze setkání s jinou civilizací nesdílel. Za poskytování rozhovorů médiím kapitána suspendoval. Naštěstí se za pár měsíců na svůj post u Japan Airlines zase vrátil.

A co závěrečná zpráva vyšetřovací komise? Vnesla do tohoto případu více světla? Kdepak. Experti podrobně zkoumali záznam hovorů v kokpitu, veškerou komunikaci s řízením letového provozu, data z civilních i vojenských radarů, kapitán jim poskytl nákres plavidel, ale nikam to nevedlo. Vyšetřování se táhlo řádu měsíců, připojila se k němu u CIA, ale k žádnému jednoznačnému závěru odborníci nedospěli.

Zato se vyrojila spousta konspiračních teorií. O výparech z vína jsem se již zmínila. Do případu se vložili i astronomové s tvrzením, že posádka si spletla planety Jupiter a Mars s neznámými létajícími objekty. Ale že by se planety objevily na radarech řídících letového provozu, je holý nesmysl, že? A také se objevil názor, že se jednalo o odraz světla ze země od ledových krystalů v mracích. Tato teorie má však značné trhliny. Boeing letěl nad řídce osídlenou oblastí a bylo naprosto jasno.

Lidstvo má zkrátka stále zažito, že události a jevy, které si neumíme vysvětlit, prostě neexistují. Takže tento záhadný případ stejně jako existence mimozemských civilizací, zůstanou ještě hodně dlouho zahalené rouškou tajemství.

V článku jsou použity informace z těchto zdrojů:

https://youtu.be/PgDrHJ2IJ3M?si=P0iklfsFeb0zxW0q

https://youtu.be/bNat0zEu5Gk?si=FJ_s99Hd4BXZ4BHN

Commercial pilot who narrowly escaped UFO mothership had his story buried by the CIA for 30 years | Daily Mail Online https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-14660535/pilot-encounter-alien-mothership-ufo-sighting.html

UFO SIGHTING CONFIRMED BY FAA, AIR FORCE RADAR - The Washington Post https://share.google/l1eeiDPypPqqHYo84

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz