Hlavní obsah
Lidé a společnost

Budete mi tím vozíkem do zad najíždět dlouho? Chování lidí v obchodech je snad čím dál horší

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Vika Glitter, www.pexels.com

Marně přemýšlím, kam se vytratila nějaká slušnost nebo základní vychování lidí. Je to bezohlednost, lhostejnost nebo čirá sprostota?

Článek

Patřím rozhodně k lidem trpělivým a spoustu věcí se snažím raději v klidu přejít. Někdy mi ale trpělivost bohužel dojde. Chcete si jen v klidu nakoupit a místo toho máte pocit, že jste v nějaké hře, kde je lepší utíkat a utíkat. Již několikrát se mi v obchodě stalo, že mi někdo najel vozíkem na nohy. Když se pak takový člověk omluví, chápu, že to asi sám nechtěl a jen nedával pozor. Sice to není příjemné, ale omluvou to pro mě končí.

Když do vás někdo narazí a zároveň se ani neomluví, tak už to vnímám jako naprostou nevychovanost a aroganci. Sama se vždy snažím dávat pozor, ale jsem jen člověk a někdy v rámci zahlcení hlavy myšlenkami, někoho přehlédnu a třeba do něj omylem strčím. Hned se ale omluvím, že jsem toto nechtěla. Omluva je vždy většinou v klidu přijata a jde se dál. Co ale zažívám poměrně často, ať už na sobě, nebo to vnímám v okolí, je to, že si v klidu stojíte ve frontě u pokladny a snažíte se dát i nakupujícímu před vámi dost osobního prostoru a najednou přijde ten nepříjemný pocit narušení vašeho osobního prostoru.

Když už to jde, vyložíte nákup na pás, a tak, jak fronta dovolí, se pomalu posouváte kupředu. Jenže najednou cítíte, že vám do zad někdo drcne vozíkem. Dobře, asi nechtěl a neotáčím se a snažím se to v klidu přejít, i když mi poměrně dost vadí, že zezadu neslyším alespoň „sorry“. Když to po chvilce cítím znovu, otočím se a dám najevo jistý nesouhlas s tím, že je mi to nepříjemné a že asi sotva ovlivním rychlost pokladní nebo člověka před sebou.

Když se mi však toto stalo potřetí, nevydržela jsem, otočila se na dotyčného pána a zeptala se, zda mi bude ještě dlouho vozíkem narážet do zad. Co může být horší, když na vás takový člověk zírá a ani není schopen se omluvit? Toto asi nikdy nepochopím. Kdyby takovému člověku toto udělal někdo jiný, věřím, že přesně takový začne řvát jako na lesy a líbit si to rozhodně nenechá. Zatím jsem nepřišla na to, proč to lidé dělají a někteří to rozhodně dělají s oblibou. Třeba mi na to někdy někdo dá jasnou a konstruktivní odpověď.

Další nad čím se pozastavuji častěji a častěji, jsou dětičky, které nesedí v sedátku, které na nákupních vozících je a je k tomu určené, ale sedí si nebo stojí přímo v košíku. Nejsem žádná citlivka a když jsem to neviděla tak často, lehce jsem to přešla. Nicméně nějak nechápu, proč dítě, které je schopné chodit a očividně neumírá únavou, neboť v košíku skáče a dělá kraviny, je umístěno do vozíku, které je určeno pro odkládání potravin?

Když si představím, že než dojde s rodiči od auta do obchodu, šlape venku bůh ví, po čem a boty má plné bakterií, tak je to od rodičů velmi nezodpovědné a nepochopitelné chování. Co stojí za tímto? Je to pouze lenost rodičů, nechat dítě chodit po svých a hlídat ho nebo si jen dítě postavilo hlavu, že chce být uvnitř košíku a rodiče patří mezi ty, kteří svému dítku dovolí vše? Nějak to prostě nedokážu pochopit? Třeba i na toto někdy dostanu takovou odpověď, která bude pochopitelná.

Pořád se mluví o tom, jak jsou mladí nevychovaní, ale je třeba si uvědomit, že za takovým mladým stojí rodič, který ho má učit a ukazovat, co je správné a co ne. Nejsem věřící, ale díky bohu za to, jak nás rodiče vychovali a nepatřím do skupiny takových bezohledných a arogantních lidí.

Anketa

Stává se vám, že do vás někdo ve frontě strká vozíkem? Vadí vám to?
Ano a je mi to velmi nepříjemné.
83,9 %
Ano, ale neřeším to.
5,2 %
Ne, to se mi nestává.
10,9 %
Celkem hlasovalo 847 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz