Hlavní obsah
Názory a úvahy

Nadcházející období vánočních nákupů může být někdy o nervy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Caleb Oquendo, www.pexels.com

Víkend v kolonách, nákupní centra i retail parky se začínají plnit a přichází nejdivočejší období v roce.

Článek

Rok se s rokem sešel a je tu opět předvánoční období, kdy na silnicích a v obchodech začíná hlavně o víkendu malé šílenství. Ten, kdo nenechává vánoční nákupy na poslední chvilku, už nyní vyráží vybírat dárky pro své milované. Ten, kdo chodí na poslední chvíli, má většinou jednu výhodu. V obchodech už není takový nával, krom těch, co kupují potraviny. Nevýhodou je, že už jsou obchody dost probrané a najít tak to, co člověk chtěl, je někdy až nemožné.

Tady ale přichází první zádrhel. U obchodů, kde není kdovíjak velké parkoviště, se tvoří kolony. Řidiči jsou nervózní a snaží se manévrovat a vyhnout se případné kolizi. Někdo to po chvilce vzdává a odjíždí jinam. Ten, kdo vymyslel projekt na parkoviště asi vůbec nepřemýšlel, že je tu také prosinec, kdy lidé berou obchody útokem a parkovacích míst je tedy třeba mnohem více. Obchodníci pak pochopitelně ostrouhají. Zákazníci, kteří by jinak nakoupili u nich, odjíždí někam jinam, kde v klidu zaparkují.

Dalším úskalím jsou přeplněné obchody. Kdyby se k sobě lidé chovali laskavě, asi by šlo vše zvládnout v klidu. Bohužel do sebe mnohdy strkají, neuhnou vám a tváří se otráveně. Co je ale ještě horším zážitkem, jsou nepříjemní prodavači. Chtějí vás mít rychle z krku a dalším dotazem je naprosto obtěžujete. Takový prodavač pak není prodavač na svém místě. Profesionalita by v obchodě měla být číslem jedna. A to pochopitelně není vůbec snadné. Když si představíte, kolik lidí za den prodavač obslouží, není to malé číslo. A ne každý zákazník je příjemný. Už jen (ne)pozdravení ukáže, jaký to bude zákazník.

Zákazník vs prodavač by bylo na samostatné téma. Prodavači to opravdu nemají lehké. Tak jako zákazník, nemusí mít prodavač svůj dobrý den. Nemusí mu být zdravotně dobře, mohl mu vážně onemocnět člen rodiny a mnoho dalších problémů. Snaží se chovat profesionálně a mile. Pokud toto není opětováno, opravdu značně to dokáže náladu zkazit.

Z obchodu se hodně vytratila úcta k ostatním. Když pracujete s lidmi, tak i vy jste někdy na té druhé straně a určitě vám není příjemné, když se někdo chová jako hulvát. Proč to pak dělat taky? Je pravda, že o Vánocích někdy vidíte až nepřirozené chování. Lidé, kteří nejsou normálně příjemní, se najednou chovají mile a přejí pěkné svátky. Není jim to přirozené, ale protože se říká „hlavně o svátcích se k sobě lidé mají chovat pěkně“, tak se tak chovají.

Shrnuto, podtrženo, vánoční období je velká honička, hodně nákupů, přehršel protivných lidí, hodně milých lidí, spousta nervů a nakonec pár dní klidu.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz