Hlavní obsah
Nakupování

Vy to máte drahé, koupím to raději na internetu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Frantisek_Krejci/Pixabay

Proč se nezamyslet nad tím, proč mají některé obchody určité zboží za vyšší cenu než ho koupíte třeba v internetovém obchodě? Má to několik důvodů a k zamyšlení rozhodně stojí.

Článek

Proč se nezamyslet nad tím, proč mají některé obchody určité zboží za vyšší cenu, než ho koupíte třeba v internetovém obchodě? Má to několik důvodů a k zamyšlení rozhodně stojí.

Jdete kolem obchodu a řeknete si, třeba tady koupím produkt, který už doma dochází. Vstoupíte do nádherné prodejny a uvítá vás velmi milá obsluha. To už v dnešní době není zcela běžné. Procházíte krásnou, čistou a přehlednou prodejnu. Přijde za vámi specializovaný prodejce a ochotně vám nabízí své služby, své zkušenosti a znalosti. Ve velmi příjemné atmosféře vedete diskuzi a dostáváte všechny cenné informace. Když se však podíváte na cenu, vaše reakce je „to máte drahé, to já si to koupím na internetu“. Pro takové prodavače, specialistu není horší věty. Právě do vás investoval mnoho energie, aby vám sdělil veškeré informace, které jsou pro vás důležité. Chtěl vám dobře poradit s vidinou toho, že pokud dobře koupíte, budete spokojeni. I za cenu toho, že se dlouho neuvidíte, bude mít skvělý pocit, že budete s výběrem spokojeni a třeba prodejnu doporučíte dál.

Některé prodejny mají vyšší cenu z několika důvodů. Jsou třeba jen jedinou prodejnou a tak zboží nedostanou za výhodné ceny, které by dostal například řetězec. Prodejnu majitel vytvořil za nemalou částku tak, aby se v ní zákazník cítil co nejpříjemněji. Každá investice ale musí mít nějakou návratnost. Vybral opravdu kvalitní personál, který svoji práci nebude brát jako práci, ale skoro jako poslání. Poslání, kde může poradit tak, aby zákazník dostal pouze to, co opravdu potřebuje. Nic zbytečného navíc, ale opravdu to, co potřebuje. Ne slepě prodat to, co vy chcete a vlastně to vůbec nepotřebujete. Dobrý prodejce vám vysvětlí, že je zbytečné kupovat B, když už máte funkční A.

Když jdete na kamennou prodejnu, uvidíte nějakou cenu, zamyslete se. V té ceně může být zahrnuta investice do krásné prodejny, investice za kvalitní personál, který také něco stojí a hlavně v každém i v tom sebemenším produktu je nepatrná část mzdy prodavače, který se vám věnuje rád a s úsměvem. Ano, můžete jít na internet a v klidu z domova nebo zaměstnání si objednat. Někdy a stává se to také poměrně často, volí lidi dle pocitu. Nemáte k tomu ale žádnou informaci navíc. Neuslyšíte tam, že je zbytečné kupovat to, když můžete mít levnější ono… Je to absolutně bez emocí. A emoce do kamenné prodejny prostě patří. V dobré prodejně navážete užší vztahy s obsluhou. Jsou vám pak rádci a vždy se na ně můžete obrátit.

Pokud vstupujete na prodejnu a předem víte, že se jdete jen podívat, nenechte prodavače vám podávat informace. Jednak čerpáte službu, za kterou nebude odměněn a navíc je to ztráta jeho času, který mohl věnovat zákazníkům, kteří o koupi opravdu stojí. Na internetu se dá většinou vše sehnat za výhodnější ceny, ale může se vám stát, že koupíte špatně, netrefíte se do velikosti nebo barva bude vypadat zcela jinak než na fotce. Mnoho e-shopů také platí menší náklady za pronájem prostor, pokud dokonce nejsou ve vlastním. Mohou si dovolit nabírat sortiment po paletách, kde je zvýhodněná cena. Na tu mnohdy menší prodejce vůbec nedosáhne. Nemusí mít také více zaměstnanců s určitou kvalifikací. Může být jeden, či dva poradci, ale na prodejně je jich zpravidla mnohem více. Vše má své výhody i nevýhody.

Když vstoupíte na nádhernou prodejnu, zastavte se, rozhlédněte se a nechte si poradit od milé obsluhy, která znalosti má. A až budete koukat na cenu, koukněte se na obsluhu. V ceně je totiž i drobátko mzdy pro tuto milou obsluhu. A na základě toho si můžete říct, že za to, jak k vám přistupovala a dobře poradila, si to zaslouží. Já to tak mám také. Pokud někam přijdu, nelíbí se mi tam a obsluha je neochotná nebo dokonce nepříjemná, nenechám jim vydělat a jdu raději jinam. Pokud najdu prodejnu, kde se cítím dobře, je tam čisto a obsluha je milá a ochotná, tak na tu cenu nekouknu a řeknu si, tady to koupím, protože tady si to zaslouží.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz