Hlavní obsah
Umění a zábava

Recenze filmu - Zápisník alkoholičky

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

11.7.2024 vcházel do kin nový film z české produkce - Zápisník alkoholičky. Nelenila jsem a hned jsem na něj musela zajít do kina. A za mě to určitě stálo za to.

Článek

Abych objasnila hned ze začátku - nejsem žádný „certifikovaný filmový kritik“ či „kinematografický všeználek“. Prostě fandím filmům a seriálům a jsem velmi vybíravá na to, co se mi líbí a co ne.

Hned v den premiéry jsem však musela zajít na nový snímek Zápisník alkoholičky z dílny Bontonfilmu, na který jsem dlouho čekala. Ještě než jsem na film vyrazila, zahlédla jsem na internetu recenzi, která nebyla úplně pozitivní ohledně toho, jak byl film natočen, a trochu jsem se bála. Ale upřímně? Velmi příjemně mě to překvapilo!

Jedná se o film dle stejnojmenné knihy Michaely Dufkové, která se potýkala s velkým strašákem, a to závislostí na alkoholu. Mimo jiné začínala blogem a poté vydala knihu, která získala ocenění Magnesia Litera. Blog/kniha se konečně dostala do filmového zpracování a nabízí nepříliš agresivní náhled do potíží s alkoholem mladé maminky.

Musím velmi vyzdvyhnout herecký výkon Terezy Ramby, která byla naprosto neskutečná a doopravdy bych ji závislost věřila v celém průběhu tohoto problému. Také mě na filmu zaujaly náhledy „do hlavy“ mladé hrdinky, když byla pod vlivem a mohli jsme díky tomu nahlédnout na to, jak alkohol může pro některé působit. Líbila se mi posloupnost událostí i „probliky“ budoucích skutečností.

Film ukazuje závislost na alkoholu již od samého počátku a také i jak jednoduché vlastně je se do tohoto kolotoče dostat a zároveň jak je náročné z něj vystoupit. V tomto případě se jednalo i o negativní prostředí, ve kterém mladá maminka byla a jak to ovlivňovalo její psychiku i následné činy.

Myslím, že si na to každý názor udělá svůj, ale za mě je to stoprocentně 10/10 a možná na něj ještě jednou půjdu i do kina, abych mohla vstřebat zbytek informací, které film nabízí. Rozhodně doporučuji!

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz