Hlavní obsah
Umění a zábava

Všechny seriály, které jsem zatím letos viděla a jejich hodnocení / část první

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Na začátku roku jsem si řekla, že by nebylo špatné si zapsat každy seriál, který dokoukám, abych se zpětně mohla podívat, co všechno jsem už vlastně viděla. No a jak jsem řekla, tak se stalo.

Článek

Letos jsem zatím viděla 21 seriálů. Počítám i Netflixové doku-série, reality shows a Voyo minisérie. Ráda bych vám v téhle první části, nebo prvním díle, chceme-li to tak nazývat, představila prvních pět z těchto seriálů a co si o nich myslím.

Vrhneme se do toho po hlavě, hned prvním seriálem tohoto roku.

Guru

Jedná se o minisérii z produkce Voyo, která pojednává o jednom z Českých případů o sexuálním násilí. Odkrývá příběh známého „Guru Járy“, který je od roku 2014 stíhán právě za již zmíněné sexuální násilí na svých klientkách za pomoci své asistentky. Tyto své „choutky“ na klientkách prováděl údajně z terapeutických důvodů. Nazýval to „odháčkování“, které mělo odstranit „háčky“ od jejich bývalých sexuálních partnerů.

Guru Jára či Óm Nadsamec byl roku 2023 převezen do Pražské věznice, kde si odpykává svůj trest.

K tomuto seriálu asi nemám žádnou výtku. Byla jsem touto údálostí nepolíbená, dokud jsem se na minisérii nepodívala. Je těžké to tak nazvat, vzhledem k tématu tohoto snímku, ale mohu říct, že se mi moc líbil a jedině doporučuji jej zkouknout.

#martyisdead

Na tento seriál jsem se dívala již po druhé a musím říct, že chvílemi se mi až zvedal žaludek. #martyisdead poukazuje na kyberšikanu a na to, jak jednoduché je si nevšimnout, že tím prochází například vlastní dítě. Je to inspirované skutečnými událostmi.

Asi jako u prvního seriálu, mohu pouze doporučit, ale zároveň varuji, že určité scény opravdu nejsou pro slabší povahy.

American Nightmare

Dokumentární série od Netflixu se věnuje záhadnému zmizení a znovuobjevení americké ženy, které se díky tomu přezdívalo „Gone girl“ dle stejnojmenné knihy. Seriál odhaluje postup vyšetřování, čím si žena, její partner i rodina, museli projít a jak dlouhá byla cesta k právu a pravdě.

Toto téma není určitě pro každého, ale je to velmi zajímavá doku-série a mimo jiné i hezky zpracovaná. Za to musím dát Netflixu velký palec nahoru.

Iveta 3

Ach, ta Iveta. Schytala tolik kritiky, ale mně se přitom tak líbila. Samožrejmě, člověk musí upustit od určitých skutečností, nebrat minisérii tolik vážně a už vůbec ne věřit, že takhle to v Ivetině životě stoprocentně bylo. Pro mě, jako pro někoho, kdo si Ivetu Bartošovou ani moc nepamatuje, to byl pěkný seriál.

Tvůrci nikde neuvádí, že by to bylo přesně dle skutečných událostí, proto je to seriál a ne dokumentární série jako například Málo mě znáš, také z produkce Voyo. Za mě tedy hezké na koukání, jen to člověk nemůže brát tak úplně vážně.

Zlatá labuť 3

Moje srdcovka. Začala jsem se na to dívat, až když vyšlo asi 10 dílů první série a naprosto jsem tomu propadla. Je však ale pravda, že s každou další řadou seriál lehce ztrácel na kvalitě.

Bohužel i tento seriál ale většina lidí brala až moc vážně a neustále se fanynky pouštěly do konverzací o tom, jak to takhle za války nebylo a jak jejich babička povídala úplně něco jiného. Já částečně rozumím jejich rozčílení, ale Zlatá labuť není historický dokument. Je to dramatický/romantický seriál z prostředí 2. světové války. Já osobně mu musím dát obstojných 7/10. I přesto, že seriál lehce propadl, romantikou a dramatem byl nacpaný ažaž, a to jsem od toho přesně chtěla.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz