Hlavní obsah
Umění a zábava

Seriály, které jste (možná) ještě neviděli

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Znáte ten pocit, když usednete před televizi a vlastně zjistíte, že se „nemáte“ na co dívat? Mám pro vás pár tipů na seriály, které jste (možná) neviděli nebo jste o nich jen zaslechli, ale nedali jim šanci.

Článek

Miluju seriály a nazvala bych to svým nejoblíbenějším hobby. V dnešní době všech možných dostupných streamovacích platforem je možné se dostat ke spoustě seriálů během pár kliknutí, a proto je pro nás občas náročné vybrat, na co bychom se měli podívat.

Napadlo mě tedy sepsat pár seriálu, které určitě stojí za zkouknutí.

  • Dobrodružný / Sci-fi / Drama / Fantasy / Mysteriózní
  • 6 sérií / 88 h 30 m

U seriálu jsem dlouho rozmýšlela, jestli se na něj podívám. Ztraceni jsou přeci jen 20 let starý seriál a v dnešní době je nabídka už o dost širší. Netrvalo ale nakonec dlouho, než si mě seriál získal.

Ztraceni jsou rozhodně to, co si chcete pustit, když chcete být napjatí a trochu až vystrašení. Skupina lidí, kterou dohromady svedl pád letadla a vlastně i osud, poznávají záhadný ostrov a nemají tušení kolik času tam stráví.

Propracovanost je za mě neskutečná. Je třeba dávat pozor na malé detaily, již od úplného začátku. Nevím, jak bych tento příběh představila, aniž bych neprozradila to, co je na něm vlastně tak strhující. Slíbit můžu rozhodně jednu věc - budete tajit dech od začátku až do konce. Samozřejmě, jak už to se seriály bývá, je tu i „slabší“ série. Převážně si myslím, že působí spíše zmateně, ale když se člověk zorientuje v dějových linkách, vše se vrátí do starých kolejí a seriál opět nabírá na obrátkách. A ani závěr seriálu rozhodně nezklame! Po dokoukání jsem zůstala sedět s doslova otevřenou pusou.

  • hodnocení 10/10!! Rozhodně nejlepší seriál, který jsem kdy viděla.
  • kde se dívat: Disney+
  • Drama / Romantický / Nemocniční prostředí
  • 20 sérií / 306 h 53 m

Na Grey's anatomy jsem narazila poměrně náhodou - na TikToku. Zahlédla jsem scénu z prvních sérií a říkala jsem si, že to musím vidět, co se tam vlastně děje. Seriál již tou dobou měl 18 sérií. Absolutně jsem nečekala, že na to během dvou let budu koukat po třetí a stane se z toho moje „comfort show“.

Chirurgové mě dostali především z jednoho důvodu - je to naprosto nabitý emocemi. Mimo to, je seriál poučný ohledně i některých vzácných onemocnění - jako perfektní příklad mě napadá 9. série 19. epizoda, která se věnuje Kawassakiho syndromu.

Samozřejmě bych seriál zařadila mezi „soap operu“, která snad nikdy neskončí a vystřídalo se tam víc hlavních postav, než bych spočítala na obou rukách, ale má to něco do sebe. Je to o lidech, vztazích, sexu, přátelství, životě a vzhledem k nemocničnímu prostředí, jak již název napovídá, je bohužel seriál i o smrti. Rozhodně si připravte kapesníky! Musím však uznat, že bych osobně Chirurgy ukončila v 16. sérii a nikdo by se nezlobil.

  • hodnocení 9.5/10 - půl bodu musím ubrat kvůli zbytečnému natahování seriálu. Každý seriál musí někdy skončit.
  • kde se dívat: Disney+
  • Drama / Horor / Mysteriózní / Thriller
  • 2 série / 18 h 32 m
  • 3. série se již natáčí, plánovaná je na 2025

Yellowjackets. Na seriál jsem se neskutečně těšila a trpělivě jsem odpočítávala dny, až přijde na Netflix. Možná mou vinou mě bohužel na poprvé vůbec nezaujal. Měla jsem až moc velká očekávání, protože to bylo období, kdy jsem stále byla naprosto paf z Lost, který nastavili laťku nesmírně vysoko, a to především co se týče seriálů, které zahrnují pád letadla na neznámé místo, kde se dějí rádoby mysteriózní věci.

Na druhý pokus už měl seriál větší úspěch.

Příběh pojednává o skupině dívčích fotbalistek, se kterými havaruje letadlo v divočině uprostřed ničeho a postupně se začne odhalovat, co všechno dívky musely udělat, aby byly schopné přežít.

Téma je velmi zajímavé a chcete prostě vědět víc, ale zpracování mě lehce zklamalo. Dle mého názoru je zbytečné prolínání dějových linek, kdy vlastně „přítomnost“ je pouze vyplněním času, aby se dal seriál natáhnout. Neříkám, že se mi to nelíbilo vůbec, něčím si mě to taky získalo, protože jsem to naprosto hltala a dvě série byly zkouknuté během týdne. Musím taky však uznat, že jsem někdy musela odvracet zrak, protože některé scény opravdu nejsou pro slabé žaludky. Nejhůře na seriálu, bohužel, musím hodnotit výběr soundtracku, který mi prostě vůbec neseděl k daným scénám.

  • hodnocení - 7.5/10 - rozhodně stojí za shlédnutí, jen bych doporučovala od toho tolik neočekávat
  • kde se dívat: Netlix, Sky ShowTime

Poslední dvě místa musím nechat seriálům z české produkce, a to přímo od Voyo

  • Krimi
  • 1 série / 5 h 47 m

Voyo mě již několikrát přesvědčilo, že umí velmi kvalitní seriály, obzvlášť ty dle skutečných událostí. Metoda Markovič: Hojer je perfektně zpracovaný, stoprocentně zaujme každého, kdo miluje kriminálky či true crime a myslím, že dokonce i lidi, kteří tomuto žánru tolik neholdují.

Jak název může napovědět, jedná se o případ pana Markoviče, který byl dlouholetým kriminalistou a několik let dokonce šéf „pražské mordparty“. Ukazuje to jeho úhel řešení případů, odlišné získávaní informací od podezřelých, a především jeho obrovské pochopení a trpělivost s těmito lidmi.

Nemůžu jinak než naprosto vypíchnout herecký výkon Petra Uhlíka (představitel Hojera), který roli zvládnul tak, že bych mu dokonce věřila, že to udělal. Ale samozřejmě perfektní byli všichni ostatní herci, kteří tomu „dali život“.

Seriál mě od začátku do konce držel na špičkách a čekala jsem na každý pátek, až přilítnu z práce a zhltám další díl.

Určitě bych ocenila zpracování dalšího případu pana Markoviče, protože je mi líto, že tento seriál skončil - což je až ironické vzhledem k tématu, kterému se věnuje.

Dovolím si troufale říct, že Metoda pana Markoviče opravdu pohltí i Vás.

  • hodnocení - 10/10
  • kde se dívat: Voyo
  • Thriller
  • 1 série / 6 h

Tímto se dostávám ke svému poslednímu tipu, ale musím podotknout - jak se říká „last but not least“.

Extraktoři jsou další seriál od Voyo, který je postaven na pravdě. Stejně jako Metoda Markovič: Hojer mě seriál pohltil od začátku. Při každém dílu jsem zatajovala dech a čekala co dál se bude dít.

Extraktoři se týkají případu dvou českých dívek, které byly uneseny během svého cestování a drženy v zajetí.

Bavil mě i příběh paní detektivky, kde se taky již od začátku objevuje spoustu otazníků, jak to s ní vlastně je, ale bohužel bych čekala trochu větší „haló“, když jsme se konečně dozvěděli o co se jedná.

Rozhodně to je seriál, u kterého stojí za to věnovat tomu ten čas. Věřím, že budete napjatí a zvědaví co bude dál a stoprocentně se nebudete nudit, protože dvojka Štáfek a Révai za mě byla naprosto perfektní.

  • hodnocení 10/10
  • kde se dívat: Voyo

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz