Hlavní obsah
Lidé a společnost

Vězňova matka - přání k narozeninám

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay.com / istockphoto.com

Syn mi z vězení poslal přání k narozeninám, podělím se o něj s Vámi.

Článek

Všechno nejlepší k Tvým padesátým narozeninám, maminko moje milovaná!

Kde začít? Jsem si jistý, že takhle sis moje blahopřání určitě nepředstavovala, ale momentálně nemám lepší způsob.

Sedím tady a s úsměvem vzpomínám na nádherné dětství plné lásky a radostných zážitků. Mám spousty vzpomínek, ale žádná není špatná, což znamená, že jsi, tak jako vždy, odvedla skvělou práci! Byla jsi a budeš navždy nejlepší maminka na světě a podařilo se Ti dobře vychovat dvě děti. Což tedy asi trochu vyvrací zpětná adresa tohoto dopisu. Jsem si ale jistý, že i přes moji kariéru moc dobře víš, že jsem dobrý a hodný kluk s pohnutou minulostí. V každém případě Ti moc děkuji za všechno, co jsi mi obětovala, a že jsi to se mnou nikdy nevzdala, i když důvodů bylo víc než dost.

Vzpomínám na jednu z prvních vzpomínek v hloubi paměti, kdy jsme v zimě chodili bobovat na stráň kousek za domem. Nebo na dovolenou v Tatrách, kdy jsme šli na výlet do lesa a našli tam to malé jezírko s průzračnou vodou. Pamatuji si, že tam v bahně u břehu byla stopa nejspíš od psa a já měl strach, že to byl vlk. Chci říct, že za nejkrásnějšími roky života stojíš Ty, mami! Nikdy Ti za to nepřestanu být vděčný a po zbytek života se budu snažit dělat Ti radost, tak jako dělá každý den radost náš malý chlapeček mně a mojí milé.

Užij si oslavu narozenin a věř, že v ten den na Tebe budu myslet a usmívat se.

Jsi nejlepší maminka, mám Tě moc rád! Tvůj Syn.

Byl to pro mě jeden z nejsilnějších, nejdojemnějších dopisů, které mi z vězení poslal. Když ho psal, byl už dost zvednutý z počátečního dna. V tuto chvíli to vypadá, že ani mé další narozeniny neoslavíme společně, ale synovy již ano.

Přesně jsem věděla, jaké jezírko v horách myslel a přesně jsem věděla, že jsme se u něj tehdy fotili. Fotku jsem našla a poslala mu ji. Malou radost do sbírky.

Za to, že se přede mnou děti nemusí stydět přiznat své emoce, city, pocity, se chválím, to se mi povedlo. A má pravdu, nikdy jsem to s ním nevzdala, i když jsem často měla namále. Dovést k dospělosti, pustit do světa a prostě tu být, nevyčítat, nehodnotit, naslouchat či poradit, když o to mají zájem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz