Hlavní obsah
Seberozvoj

Vyhlašuji jarní detox duše

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované.

Foto: Vegan Liftz/Pexels.com

Mám v práci puštěné rádio, právě se z něj ozývá výzva moderátorky pro zahrání písně na přání, na kterou reaguje muž: „Prosím o zahrání Love my life od Robbieho Williamse.“

Článek

Tedy, co mě na něm zaujalo na první poslech, byla ta velká radost, s jakou sděloval své přání. A stejně jako zajímalo mě, tak i moderátorka zareagovala na jeho pozitivní náladu s dotazem: „Z vašeho hlasu jde cítit dobrá nálada, co vám ji způsobilo?“ To už jsem musela přerušit ťukání do klávesnice a s napnutýma ušima jsem očekávala, co člověku tak moc dokáže zvednout náladu. A odpověď mě úplně dostala: „Dnes jsem se zbavil obrovského břemene, tak oslavuji.“

No páni! Moderátorka k takovému důvodu radosti gratulovala a z rádia se už nese pozitivní song. V první chvíli mě napadlo, že asi někoho zabil, protože to může někdo považovat za způsob, jak vyřešit problém. Ale zároveň mě to zavedlo k zamyšlení, že nemusíte být zrovna masový vrah, abyste měli radost ze života (respektive neměli byste!).

Nikdo z nás nechodí po světě bez jediného zaškobrtnutí, každý z nás v životě přichází do nejrůznějších situací, které ho více či méně překvapí a podle toho na ně reaguje. A někdy nechtě ublížíte slovem, nebo hůř, fyzicky. Každá taková situace nás mění. Obohacuje. Vzdělává. Pro příště už víme, jak se v podobné situaci zachovat. Nikdo z nás není perfektní. Jsme lidi, chybujeme. To je v pořádku.

Jsou ale tací, kteří, ačkoli se po nějaké takové „nehodě“ dotyčnému omluvili, si takovou situaci nosí dále v sobě, neumí se s ní vypořádat. Neumí ji přijmout. Přijmout a vyřešeno. Jde se dál. Jak snadné!

Bohužel je dnešní doba náročná už sama o sobě, dobrých zpráv jak šafránu a když do toho přimícháte ještě nějaký ten karambol, co vám uvízne v hlavě, a ta vám ho den co den připomíná, tak je na problém zaděláno.

Vím, o čem mluvím. Taky si nesu nějaké ty křivdy, které se mi podařily v životě provést, jednu takovou jsem si nesla i dlouhé desetiletí, než jsem si uvědomila, jak mě to ničí. Jak mě to sžírá zevnitř. Nesla jsem si den, co den v sobě černý mrak, břemeno, které mi bránilo užívat si života naplno. Jenže žádný den se neopakuje. Každý den je originální, je vašim prvním a zároveň posledním. A kdo ví, kolik jich máme před sebou? Jeden nebo tisíc? Víc?

Břemena naše těla zatěžují. Stejně jako výsledkem špatné stravy je naše buclatost a nedobré zdraví, tak i zatížená duše dokáže zadělat na pořádnou lapálii.

Ale naštěstí je tady řešení. Jaké? Tak zaprvé: přiznat si, že tu nějaký balvan existuje a pak ho pojmenovat. To je ta nejtěžší část, to, co následuje, už je snadné, slibuji. Sundání balvanu znamená odlehčení a stejně tak jako sundáváte přebytečná kila, budete se potom cítit výrazně lehčí. Je to detox duše.

Zde je návod, jak ho provést:

- svěřit se dobré kamarádce, kterou může být i sourozenec, kdokoli z rodiny

- svěřit se psychologovi, už dávno je pryč ta doba, kdybyste se za docházení za psychologem měli stydět, ba právě naopak, měli byste být hrdí na to, že se chováte zodpovědně ke svému zdraví, je to prevence pro vaši duši

- napsat problém na kus papíru, už to je způsob, kdy se dostane na světlo, a následně ho zničit. Můžete ho na bezpečném místě spálit, vystrojit mu pohřeb, cokoli vás napadne, buďte kreativní.

A především si stále opakujte, že jste v dané chvíli zareagovali tak, jak nejlépe jste uměli. A nikomu jste vědomě ublížit nechtěli.

A že nic není tak horké, jak to na první pohled vypadá.

A že všechno má řešení.

A že když nejde o život, tak jde o…

Tak vám (nám) všem přeji, ať se detox daří a ať se lehčeji chodí po světě.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám