Hlavní obsah
Knihy a literatura

Národní opruzení - Karolína Zoe Meixnerová

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Zdenka Medvědí

Národní opruzení pro mě bylo opravdu opruzení, bohužel.

Článek

Kniha nalákala na svou neotřelou anotaci z dob národního obrození se všemi jeho aktéry, ať už se jedná o Boženu Němcovou, Tyla nebo K. H. Borovského. K tomu zakomponovaná linka s tajemnou vraždou.

Už na první pohled vás ke knize jistě naláká i barevná obálka, které dávám jedničku z hvězdičkou. Tady ale moje kladné hodnocení končí a jde to strmě dolů. Příběh nezachrání ani postavička mladého Jana Nerudy nebo tajemná linka kolem přízraku malého holčičky.

Začátek knihy se mi líbil.

Bylo to, jako by se člověk ocitl ve světě F. L. Věka od Jiráska a já si říkala, co z toho vyleze. No, ještě že to má necelých 200 stran. Očekávání jsme neměla vysoká od začátku, ale že to klesne do bodu, kdy si budu přát, aby byla kniha už za mnou, jsem vážně nečekala. Dočetla jsem jen s tím, že jsem chtěla vědět, kdo je vrah a i tam se mi to zdálo trochu uspěchané a nedotažené. Motiv taky pokulhával a řekla bych, že se to dalo pojmout lépe, když do toho byla víc zamotána i linka s tajemnem.

Kdybych tedy měla hodnotit dle hvězdiček, dala bych knize pouze 2 a to opravdu jen díky rošťáckému Nerudovi a knižní obálce.

Kniha prostě nebyla nakonec pro mě, ale vím, že kladné hodnocení má jinde, i když já nechápu proč.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz