Článek
Běžně se mnou (zřejmě i s vámi) mobilní operátor komunikuje přes SMS. Posílá mi zprávu o vyúčtování, o přijaté platbě za vyúčtování, o roamingu, sem tam nějakou reklamní SMS. A tak je zřejmě SMS zpráva tím nejrychlejším nositelem informace. Proto nějak nechápu, že tak důležitá informace, jakou je změna tarifu, mi přes SMS nepřijde.
Nechtěný zákazník
Ano, jsem si vědoma, že nejsem zákazníkem, o kterého by se operátoři přetahovali. Nevolám, nepíšu, data potřebuji jen na vlaková / autobusová spojení a sahám vždy po tarifech, které mají tu nejmenší možnou nabídku všeho. Proto jsem roky měla skvělý tarif, kdy jsem asi za 30 Kč měsíčně mohla provolat a propsat 120 Kč. Ale pak ho operátor zrušil a přišel s „lepší“ nabídkou.
Nevoláte, nepíšete? Zaplatíte!
Tak jsem si našla nový minimalistický tarif, nejmenší jaký šel dle operátora na lince sjednat. Tedy za předpokladu, že mi nekecal. Za 135 Kč měsíčně jsem měla 100 minut volání do všech sítí a 250 MB dat. SMS jsem měla nad rámec tarifu a jedna mě stála 1,50 Kč. A jelikož všude, kde se vyskytuji, je Wi-Fi, tarif mi bez problémů stačil. SMS stejně píšu výjimečně, tak jsem se každý měsíc pohodlně vešla do 150 Kč.
Funguje to? Chce to změnu!
Jak už to bývá, jakmile si na něco zvyknete, šlape to jak pražský orloj, je nutné do toho hodit vidle. A nejlépe tak, aby si toho zákazník nevšiml. A proto mi jednoho pátečního večera přišla SMS s textem, že změna mobilního tarifu, o které jsem byla informována ve Vyúčtování, proběhla v pořádku a právě mi byl aktivován nový tarif se 130 minutami do všech sítí a 1 GB dat za 175 Kč měsíčně. V pátek večer, ještě v práci jsem text očima přelétla s tím, že se na to podívám, až budu mít čas.
Ten čas přišel asi o týden později. Jelikož se do své mobilní samoobsluhy přes webové stránky přihlašuji minimálně jednou měsíčně, vcelku mě překvapilo, že jsem v ní nepostřehla zprávu o změně tarifu. Po přihlášení jsem přišla na to, proč. Upozornění o změně tarifu mi přišlo ve čtvrtek, tedy přesně jeden den předtím, než mi přišla SMS s informací o aktivaci nového tarifu. No nejsou to ale hlavičky u toho operátora? Ale co bych asi chtěla, když platím měsíčně jen pár „šušňů“.
Ach, ta drahá data
Vždy, když platím to mé skromné vyúčtování, vzpomenu si na památná slova ministryně průmyslu Marty Novákové (z února 2019), že za drahá data si můžeme sami, protože moc využíváme Wi-Fi. Opravdu mě upřímně moc mrzí, že kvůli takovým škrtům, jako jsem já, vy ostatní platíte vysokou cenu za svá data. Ale pokud to takto půjde dál, třeba se jednou k té pětistovce dostanu a jako zázrakem budou levná data úplně pro všechny.
Nebo se v Česku objeví nový operátor? A s ním půjdou ceny dolů?
Hlasujte níže v anketě, jak v Česku obecně vnímáte ceny služeb mobilních operátorů.
Anketa
- - -
Více informací a zdroje: