Hlavní obsah
Umění a zábava

Hádá se celá země. Kvůli pečení

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Scheinwerfermann Wikimedia Commons CC0

Ilustrační foto

Docela mě zajímalo, kdo se vlastně divá na reality show České televize „Peče celá země“ a jaký na ni má názor. Zda se u nás najdou lidé, kteří ji rovněž vidí kriticky.

Článek

Také já se přikláním v názoru, že v České televizi začíná být situace neúnosná a souhlasím s názorem, že se bulvarizuje a jde jí hlavně o sledovanost. A někdy nemohu uvěřit vlastním očím, co v jejím programu vidím.

V sobotu v podvečer jsem si k žehlení pustila televizi. Na ČT pekli „Kluci v akci“. Ve zprávách jsem pak naštěstí zahlédla upoutávku na udělování televizních a filmových cen „Trilobit“. Protože jsme u nás doma velcí filmoví fanoušci, byli jsem zvědaví, jak dopadnou. K velkému překvapení jsme ale zjistili, že se slavnostní večer udělování ČT letos vysílat nebude, dokonce ani na ČT art. Namísto toho se hlavní programovou „atrakcí“ stal jako každou sobotu soutěžní pořad „Peče celá země“. A když jsem si v neděli ráno pustila televizi, abych se dozvěděla, kdo cenu Trilobit obdržel, v ČT se už od osmé hodiny pekly „Buchty po ránu“, které „kouzlili“ Tereza Bebarová a Josef Maršálek. Tváře pořadu „Peče celá země.“

Nejdříve tančí, teď pečou

Ze zvědavosti jsem se proto podívala na Facebook ČT, protože mě zajímá, jestli to, že se v ČT peče od rána do večera, vadí jenom mně nebo se najdou i podobně smýšlející lidí. A byla jsem fakt hodně překvapená. S pocitem satisfakce jsem zjistila, že zdaleka nejsem takový „kverulant“. Z duše mi promlouvala třeba Gabriela, která si postěžovala, že by se v sobotu večer třeba podívala na nějaký film, ale namísto toho „nejdříve půl roku tančí hvězdy, pak půl roku pečou.“

Také Naďa si myslí totéž: „Nezlobte se na mě, ale tento pořad zařadit na sobotu jako hlavní program, to si snad děláte legraci.“ Program ČT kritizuje celkově program a patří k těm divákům, co se také vymezují proti placení koncesionářských poplatků. Stejně, jako nedávno já, upozorňuje na to, že „národ je obézní, a ještě je nabádán cpát se sladkostmi.“ A dokonce i Martina, jež se netají tím, že ji „Peče celá země“ baví, souhlasí s názorem, že tento pořad nepatří do hlavního sobotního vysílacího času.

Rychle, rychle

Někteří diváci navíc kritizují samotný kontroverzní formát pořadu, převzatý z Velké Británie. Podle nich není moc o pečení, ale o soutěžení: „Rychle, rychle, většinou dost nepoužitelné recepty, přeskakování z jednoho na druhé, hlavně Kopta nesmí chybět, jednoduše (od) (po) posoudit, jednoho pochválit, druhého vyhodit a hotovo,“ shrnuji jeho podstatu zklamaně.

Do hádky mezi příznivci a odpůrci „Peče celá země“ se zapojili také muži. Honza zastává názor, že „tohle je pořad tak pro Sama doma. Absolutně mě to nezajímá. A společně s vyčpělým Belmondem (na ČT2) to ukazuje, kam nový paředitel televizi táhne.“ A když mu (jak se v podobných diskusích často stává), kdosi poradil, ať použije ovladač, naštvaně mu odpověděl: „Přepínat na novácké nebo primácké hovadiny se mi fakt nechce.“ Mně taky ne.

Zuzi Bémová

Zdroj: Facebook ČT 1

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz