Článek
Záleží jim na cizích dětech
Učitelky o žácích mluví jako o svých dětech. Vnímají jejich problémy, proměny a nálady. V době dospívání tráví s cizími dětmi více času než jejich rodiče. Děti totiž nemohou odejít ze třídy, zavřít se ve svém pokoji a vyjít pouze v případě nutnosti uspokojení svých biologických potřeb, rozumějte - vybílit ledničku. Učitelky tedy mají možnost žáky sledovat, a sdělují potom rodičům znepokojivá fakta ohledně slovní zásoby, vztahu k ostatním žákům (projevy násilí nebo přílišné náklonnosti) a užívání nebezpečných látek.
Vzdělání je cesta k úspěchu a ke štěstí
Už od své podstaty se učitelky domnívají, že vzdělání je předpoklad úspěchu, štěstí a bohatství. Nedokážou pochopit, že řemeslo má zlaté dno, že člověk může být šťastný, i když nikdy nečetl Kafkův Proces. Učitelky nikdy nebudou opravdu bohaté, myslím tím za vodou, v laufu, v balíku či ve vatě. Když si za doučování řeknou nějakou tu stokorunu, cítí se trapně. Dětem ze svého kupují různé odměny, z domu berou nejrůznější drobnosti, které pak používají ve výuce. Když posílají SMS nebo volají odpoledne rodičům, platí to ze svého. Dělají to rády pro svoje - cizí děti.
Nevyžádané rady
Největším problémem učitelek je jejich zkušenost s kdečím. Za roky praxe už viděly tolik, že bohužel dokáží předvídat vývoj událostí. V dobré, opravdu v dobré víře se snaží změnit tok událostí a udělují svému okolí nevyžádané rady. Tyto rady nepadnou nikdy na úrodnou půdu, protože zkušenost je nepřenosná, a život si jde svou krkolomnou cestou. Trvá řadu let, než pochopí, že o pomoc a radu si lidé musí říct, že ji musí chtít a pak je účinná.
Dbají na hygienu a bezpečí
Během procesu vývoje člověka v učitelku se výrazně zdokonalují některé smyly. Učitelka vždy přesně ví, kdo si po použití WC neumyl ruce. Detekují žáky nepřezuté i na desítky metrů. Smyslem, který se podobá tělesnému skeneru, zjišťují, které dítko má u sebe zakázané předměty - elektronické cigarety, nikotinové sáčky a jiné sebedestrukční prostředky. I když učitelky mívají pravidelně vši, žloutenku ještě neměly. Vadí jim totiž svačiny na podlaze, i když jsou v sáčku. Neuznávají stolování na neprostřené lavici - rozumějte rohlík položený mezi sešitem a penálem. Tyto hodnoty tak předávají svým žákům.
Během procesu vývoje člověka v učitelku se výrazně zdokonalují některé smyly. Učitelka vždy přesně ví, kdo si po použití WC neumyl ruce. Detekují žáky nepřezuté i na desítky metrů. Smyslem, který se podobá tělesnému skeneru, zjišťují, které dítko má u sebe zakázané předměty - elektronické cigarety, nikotinové sáčky a jiné sebedestrukční prostředky.
I když učitelky mívají pravidelně vši, žloutenku ještě neměly. Vadí jim totiž svačiny na podlaze, i když jsou v sáčku. Neuznávají stolování na neprostřené lavici - rozumějte rohlík položený mezi sešitem a penálem, a tyto hodnoty předávají.