Článek
Peníze na plat školníků, uklízeček, vrátných a dalších neučitelských profesí ve školství posílá peníze stát z rozpočtu MŠMT a nějak tam nejsou. Peníze na digitalizaci škol nebo zelenou tranzici (jako víc ekologické) a další projekty jsou posílány z jiných zdrojů. Některým se říká operační programy, jiným plány obnovy nebo to jsou různé dotace a fondy. Z těchto peněz je možné financovat kde co, i nové technologie, které budou použity pro výuku. A tady vidím cestu. Bude to sice dražší, ale moderní, a hlavně zaplatí to jiní.
Úklid zajistí programovatelní roboti naprogramovaní žáky v rámci hodin rozšířené informatiky. Místo vrátného nasadíme technologie na rozpoznávání obličejů, žáci pak budou v různých hodinách pracovat se získanými daty. V češtině to bude popis postavy, v matematice budou procentuálně vyjadřovat, kolik lidí použilo rohožku. V přírodopisu budou mít názorné příklady na dědičnost barvy očí.
Asistenty pedagoga nahradí tablety, žáci budou hodní a nebudou mít alespoň abstinenční příznaky jako teď, když v době vyučování nemohou na mobil. Školníka nebudeme potřebovat, protože se nic nebude opravovat, vše se nakoupí nové z dotací. A o vytápění se už teď starají chytré senzory. Díky automatům na amarouny či granule odbouráme starosti se školní jídelnou. Strava bude vyvážená a bude splňovat i nejrůznější diety.
Pak učitele nahradí umělá inteligence, učitelé stejně nic nenaučí a mají pořád prázdniny. V dalším kroku přestaneme nutit děti chodit do školy, topení je drahé. Budou se vzdělávat z domu přes počítače.
POZOR! To už tu ale bylo…