Hlavní obsah
Jídlo a pití

Báječné noky s hráškovou omáčkou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Alena Hilšerová

Polentové noky s hráškovou omáčkou

Vzpomněla jsem si na jednu kamarádku, která mi řekla, že když jídlo připravuji, že v kuchyni tančím. Tak ať tančíte při jakékoliv činnosti, je úžasné, že tuto činnost máte, protože…

Článek

Ve své stravě hledám balanc a o to víc, když zjišťuji, že moje stravovací zvyklosti jsou ode zdi ke zdi. Všímám si, že často ulpívám na nějakým zažitých návycích a ty potom dodržuji, někdy zjistím, že mi neprospívají a já odbočím úplně na druhou stranu.

Na vlně veganství se můj život nese už několik let. Nepovažuji se za vegana, ale mám k tomuto směru velice blízko. Líbí se mi, že se strava dá sestavit tak, aby byla plně rostlinná , dokázali jsme si na tom pochutnat a ještě navíc jsme z toho měli dobrý pocit.

Občas si připadám jako orthorektik. Určitou část dne o jídle přemýšlím, připravuji ho, konzumuji ho nebo hledám nové trendy a nápady. Někdy mi příprava jídla nezpůsobuje libé pocity, to je když musím teď hned něco připravit. Když si, ale mohu s jídlem pohrát, popřemýšlet, jak to změnit, lépe dochutit, jaké varianty zvolit, to se potom cítím ve svém živlu a jedu na vlně flow.

Vzpomněla jsem si na jednu kamarádku, která mi řekla, že když jídlo připravuji, že v kuchyni tančím.

Tak ať tančíte při jakékoliv činnosti, je úžasné, že tuto činnost máte, protože je to pro člověka velice důležité.

Recept, se kterým jsem se s vámi rozhodla dnes podělit, možná trochu vybočuje od určitých standardů. Ale proč si někdy nezpříjemnit život nějakou změnou.

Polentové noky s hráškovou omáčkou

Na přípravu noků budeme potřebovat polentu. Ano, to je ta kukuřičná kaše, která slaví v Itálii takovou oblibu. S tímto jídlem se dají kouzlit nádherné věci. Na čtyři porce budeme potřebovat 100 g polenty a 500 ml vody. Do hrnce nalijeme vodu, nasypeme polentu a osolíme.

Vodu s rozmíchanou polentou přivedeme k varu, mícháme a dáváme pozor, aby se nám kaše nepřipálila. Vaříme do zhoustnutí. Přibližně za 10 až 15 minut se bude kaše oddělovat od hrnce a to je ten správný čas, kdy je polenta pro noky hotová. Do polenty můžeme přidat i nějaké bylinky, které máme rádi. Připravíme si potravinářskou folii, ze které ustřihneme kus dlouhý přibližně 50 cm. Doprostřed, po celé délce, navrstvíme polentu, jako bychom chtěli udělat takového hada. Potravinářskou folií zavineme tohoto polentového hada a necháme vystydnout. Polenta ztuhne a my budeme moci krájet noky.

Do hrnce nalijeme olivový olej, přidáme cibuli nakrájenou na kostičky a rozdrcený česnek. Krátce osmahneme a přidáme mražený hrášek. Zalijeme vodou nebo rostlinným vývarem a necháme deset minut provařit. Vodu s hráškem přemístíme do mixéru a rozmixujeme. Omáčku vrátíme zpátky do hrnce, přivedeme k varu, dochutíme solí, čerstvě umletým pepřem a majoránkou.

Nakrájené noky vložíme do omáčky, přidáme tofu nakrájené na kostičky a necháme chvilku prohřát. Na talíři ozdobíme naklíčenou čočkou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz