Hlavní obsah
Lidé a společnost

Česká pošta neboli noční můra, asi každý z nás něco podobného zažil

Foto: ANINA

Ano, balík už na Vás čeká, ale bůhví kde, místo, aby byl doručen k Vám domů nebo na uvedenou adresu.

Tuhle instituci by měli již dávno rozpustit díky službám, které poskytuje. Poslední zážitek mě už vážně zvednul ze židle.

Článek
Foto: Wikimedia Commons, autor ŠJů (cs:ŠJů), licence Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported

I když mají dnes i pěkná, moderní auta, služby bohužel zaostávají

Minulý týden jsem si užila další anabázi se službami České pošty. Musela jsem ale nejdřív pár dní vychladnout, abych mohla napsat v klidu to, co mě už fakt nebaví. Radši jsem si vzpomněla na dobré vtipy, které o této zkostnatělé instituci kolují po sociálních sítích. Víte například, že „Česká pošta zavedla novou službu? - Vyzvednutí balíku již u odesílatele“.

Hodně z nás si jistě vzpomíná na nedávný skvělý počin krátkého sarkastického videa kolujícího na sítích týkajícího se nabídky služeb tohohle mamuta a chování jeho zaměstnanců. Naprosto výstižné a řekla bych ještě lichotící. A taky, není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu, že.

Foto: Wikimedia Commons, autor Teplice Ústecko, licence Creative Commons CC0 1.0 Universal Public Domain Dedication.

Česká pošta, logo

Abych se dostala k jádru pudla. Objednali jsme si zásilku oblečení, která měla dorazit až na konci února. U firmy jsme objednali dodání na adresu. Neměli konkrétního dopravce, ale odeslali zboží Českou poštou jako Balík do ruky, což bylo potěšitelné, protože na něj čekala moje maminka, která nemůže vyzvedávat zásilky jinde než doma. Pošta opravdu před koncem února, konkrétně 25. 02., hrdě avizovala, že převzala pro nás zásilku. Od České pošty jsem se takové informace dočkala snad poprvé.

Hned následující den, 26. února, kolem deváté hodiny ranní opět pošta, tedy správně Balíkovna, skvěle avizovala emailem i dodání v rozmezí času 14.30 – 16.30h. No, úžasné, říkám si. Tohle jsem ještě u České pošty nezažila. Že by se polepšila? Tak jsem jen doufala, potěšena dobrými zprávami, že to tentokrát dopadne se zásilkou a jejím doručením lépe než kdykoli v minulosti.

Ve 14.21h přišel opět email. Natěšeně jsem jej otevřela, že snad už dodali před termínem, tedy před avizovaným časem a že jim křivdím. Omyl. „Nepodařilo se nám bohužel Váš balík na adrese blebleble doručit, vyzvedněte si jej v boxu nejpozději 28.02.2025 do 07.00h ráno“, sděloval mi obsah emailu. Zůstala jsem na to koukat s otevřenou pusou. Je tohle vůbec možné nebo mě šálí zrak či si snad dělají ze mě legraci? Ta arogance a drzost vážně nezná mezí. Nejen, že nedodali do ruky, tedy domů na danou adresu, ještě před jejich avizovaným termínem to prostě hodili někam do boxu a bez zpětných kontaktních údajů oznámili suše, že mám na to dokonce jen pouhé necelé dva dny. No, samozřejmě mě tahle neskutečně drzá zpráva rozpálila do běla a nelenila jsem a hledala telefon, na kterém bych se mohla domoci svých práv a dodání balíku.

Foto: ANINA

Moje anabáze s přijetím všech emailových avizujících zpráv i s podivným označením telefonu pro kontakt v Balíkovně

To je také práce pro Sherlocka Holmese. Místo uvedení kontaktu v emailu u zprávy, musíte hledat na stránkách pošty, když máte štěstí a najdete, tak ještě vyplňovat adresu dodání, aby vám ukázali na obrazovce ten správný telefon, na kterém slibují, že se můžete doptat na dodání své zásilky. Jak asi teď správně tušíte, nikdo ani jedno z těch dvou telefonních čísel dlouho nezvedal, u jednoho se mi objevil v telefonu i podivný název společnosti, ačkoli se mělo jednat o DEPO doručující zásilky či Balíkovnu. Kdo se v nich má vyznat. Jedno z čísel dokonce vypadávalo. Prostě to vypnuli. Nikdo se neobtěžoval. Opět docela silná dávka arogance vůči zákazníkovi. Ale nevzdala jsem to. Až jsem se dovolala dokonce na místní poštu, kde mi vtipně celkem ochotná pracovnice dala opět obě čísla, která nikdo nezvedá a se kterými jsem bojovala asi dvacet minut, možná půl hodiny předtím. Přiznám se, nemám trpělivost ani čas volat tam celý den.

Protože prostě nemáte dovolání, nikdo se s vámi nebaví, telefony ani další kontakty pro jistotu neuvádějí a když se jich dopátráte, tak to nikdo nezvedá, byla jsem nucena otravovat a požádat další příbuzné, zda by byli tak hodní a pomohli mi s rychlým vyzvednutím zásilky z boxu. Já žiju v zahraničí. Na balíček čekala trpělivě celý den moje maminka, která rozhodně ve svých letech nemá možnost hned letět k nějakému dalekému boxu.

Teď už jen přidám zmínku o tom, že Balík do ruky jsem ani nikdy předtím do ruky nedostala. Opravdu nikdy. Nepochopila jsem tuhle službu. Oni vlastně dostojí svému slovu či sloganu - že „Balík už na Vás čeká“. Balík na mě opravdu někde čeká, místo aby byl doručen ke mně domů. Dříve mi vždy arogantně a drze oznámili, že si jej mám vyzvednout na poště. Takže jsem si pokaždé vystála tu otravnou frontu a ztrácela s nimi čas a nervy. V současné době už si jen máme hledat boxy a z poslední zkušenosti hodně rychle. Skoro se mi chce říct, že nová služba vyzvednutí přímo u dodavatele je lepší, nemusíte falešně a zbytečně čekat, zda přijde či nepřijde.

Dokonce se mi jednou stalo, pravda, už je to pár let, že ten pošťák s doručením Balíku do ruky měl tu nepochopitelnou drzost mi zavolat ještě do práce, že, představte si, obsah zásilky nacpal do nějaké schránky na plotě, že nebyly označeny a že to nacpal do jedné z nich, že to prý trochu kouká ven - to už jsem nevěděla, jestli se mám smát nebo brečet nebo si ze mě střílí nějaký vtipálek a zvýšila jsem na něj hlas a donutila ho vyšťourat zásilku z té „nějaké“ schránky a přivézt mi ji na správnou a zadanou adresu mimochodem pouhých pár set metrů od těch schránek. Adresa, na kterou se snažil tak podivně doručit, byla jen fakturační a ty schránky visely někde na plotě ze zadní strany vedlejšího domu se zahradou. To se snad ani nedá všechno vymyslet, co dokážou. Samozřejmě se tímto nechci nijak dotknout slušných a poctivých zaměstnanců této společnosti.

Foto: Wikimedia Commons, autor ŠJů, licence Creative Commons Attribution 4.0 International

Balíkomat

Na maminku zase jednou hulákal jeden chytrolín u těchto služeb, že má balíček na zahradě a šup, hodil jí ho přes plot, než stihla dojít k vratům, skočil do auta a odjel. Dva jiní ho nechali rovnou na sloupku plotu a taktéž zmizeli. Takhle fakt ne.

Asi pro většinu z nás není problém si vyzvednout balíček v boxu. Děláme to tak už dlouho a funguje to u většiny firem. Co mě na tom tak moc štve, tak je ta šílená arogance a způsob jednání se zákazníkem. Proč si platíme Balík do ruky, když si pro něj musíme stejně někam běžet. Je to pro mě takový vztyčený prst zákazníkovi s pohrdavým úsměvem, tak co ty s tím, zákazníku, běž si klidně stěžovat, když chceš, a když vypátráš kam.

Vůbec nechápu, proč ještě tenhle dinosaurus žije. Protože o fungování se nedá mluvit. Proč nejsou poštovní služby zavedeny třeba u pultíků s informacemi u samoobsluh a ve všech trafikách a obchodních centrech. Tak, jak to bez naprostých problémů funguje běžně třeba ve Švédsku. Lidé mají vše blízko, nemusí stát zbytečné fronty zrovna na nějaké poště a jít jinam, brát si pomalu dovolenou, aby mohli přijmout dopis nebo odeslat balíček, vyřídí si potřebné při běžných nákupech v supermarketech a je vše v pohodě.

A to jsem ani nezmiňovala zvyšující se ceny těchto báječných a nepřekonatelných služeb. Kdyby to fungovalo, daly by se možná ospravedlnit trochu celkovou situací na trhu.

Takže tak, přátelé. Věřím, že s těmito příběhy nejsem sama, možná mám jen smůlu na řekněme moc stresované zaměstnance, ale každopádně snad se už někdo odpovědný nad tím vážně zamyslí.

Foto: wikimedia Commons, autor Felix O, licence Creative Commons Attribution-Share Alike 2.0 Generic

Skoro se mi chce napsat, že je ta společnost stejně funkční jako tahle Škodovka

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz