Hlavní obsah
Příběhy

V kavárně se nám smáli, že pijeme jen čaj. Při placení jsme číšníka setřely na dvě doby

Foto: prostooleh/freepik.com

Číšník se nám posmíval, že si v kavárně dáváme jen čaj. U placení jsme mu ale daly odpověď, po které mu okamžitě zamrzl úsměv na tváři.

Článek

Žádná káva

Byl to sobotní podvečer a s kamarádkou jsme si chtěly dopřát trochu klidu po náročném týdnu. Vybraly jsme si malou kavárnu v centru města, o které jsme slyšely spoustu chvály. Uvnitř to vonělo kávou, koláči a čerstvě upečenými croissanty. Usadily jsme se k oknu a prohlížely menu. Jenže zatímco většina lidí kolem nás objednávala latté, cappuccino nebo horkou čokoládu, my jsme měly chuť na něco úplně jiného, obyčejný čaj.

Když k nám přišel číšník, objednaly jsme si dvě konvičky zeleného čaje. Mladík se na nás podíval trochu překvapeně a ironicky poznamenal: „Takže vy sem jdete do kavárny na čaj?“ Usmál se tím způsobem, že bylo jasné, že to nemyslel jako vtip, ale spíš jako shazování. Zasmála se i servírka u baru a my jsme se cítily trapně, jako bychom udělaly něco špatně.

Vtip na oplátku

Seděly jsme tam ale dál, povídaly si a čaj nám chutnal. Postupně jsme si všímaly, že číšník má podobné narážky i na jiné hosty, někomu připomněl, že si objednal jen jeden zákusek, jiného odbyl, když se ptal na bezkofeinovou kávu. Bylo jasné, že se rád povyšuje.

Když jsme dopily a přišlo na placení, vytáhla jsem kartu a požádala o účet. Číšník se zase ušklíbl: „Tak co, dámy, jen ty dva čaje? To se vám moc neprodražilo.“ Tentokrát jsem se ale usmála já. Podala jsem mu věrnostní kartičku kavárny, kde jsme s kamarádkou měly nasbírané body, a řekla: „Právě že prodražilo. My sem totiž chodíme pravidelně a nejen na čaj. Dneska to máte za body, takže od nás nedostanete ani korunu navíc.“

Kdo se směje naposled

Výraz, který se mu objevil na tváři, stál za to. Najednou přestal být vtipný. Věděl, že nás podcenil, a že se smál úplně zbytečně. Kamarádka k tomu ještě dodala: „Možná byste se měl víc starat o obsluhu než o to, co kdo pije.“

Odešly jsme z kavárny se smíchem a s pocitem zadostiučinění. Někdy není potřeba hádat se nebo křičet, stačí počkat na správnou chvíli a ukázat, že člověka nelze shazovat jen proto, že si objedná něco jiného než většina.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz