Článek
Argumentovat domácí školou nemá cenu, zase si vyslechnu tisíc řečí, jak učitelka ve škole naučí rozhodně lépe.
Jistě, naučí ho lépe. Tisíce nepodstatných blbostí, které v životě s vysokou pravděpodobností nikdy nevyužije. Učit finanční gramotnost, jak podat daňové přiznání, jak mít šanci u pohovorů, jak si zařídit jakožto OSVČ to a ono? Kdepak, raději ať se učí rovnice o dvou neznámých, a v chemie počítat vzorce. To je důležitější.
Známkovat a vůbec mít tělocvik, aby se dítě mohlo cítit méněcenné, že neuběhne 1 kilometr za lepší čas než někdo jiný, že neumí kotoul vzad.
Nutit děti, aby podávaly výkony v čím dál těžší látce předmětu, z něhož základy už umí, přesto že jsou zaměřeny zcela jiným směrem - to je dokonalost českého školství.
Co na tom, že vaše dítě má neuvěřitelný talent na psaní, umění? Jen ať se moří matematikou do devatenácti, místo rozvíjení se dál v tom, v čem je opravdu dobré, baví ho to a chce se tím živit.
Jen ať se učí být systémovým otrokem a zaměstnancem - nikdo ho přece nebude učit samostatnosti. OSVČ a obecně finančně gramotné lidi tady přece nechceme.