Hlavní obsah
Lidé a společnost

Český hokej s přehledem drtí ve sledovanosti všechny televizní pořady

Foto: Cinefil / Microsoft Copilot AI

Hokejové zápasy aktuálně poráží ve sledovanosti veškerou televizní tvorbu a lidé také chodí prokazatelně méně do kina. České MS v hokeji má díky tomu našlápnuto k novému rekordu.

Článek

Od začátku letošního roku se naše nejsledovanější televizní stanice týden, co týden potýkaly s diváckým nezájmem svých nových seriálů a pořadů, od nichž si slibovaly daleko lepší čísla. V případě televize Prima to dokonce vedlo k neobvyklému úpadku sledovanosti s početnou řadou seriálových propadáků, až bylo u některých nutno je potupně odsunout na méně lukrativní vysílací časy, jako například Pohlreichovu kulinářskou show.

Naproti tomu bývá každý rok zájem mezi Čechy o mistrovství světa v hokeji stabilně vysoké, nehledíc na aktuální hráčskou sestavu nebo šance na medaile, po nichž si s výjimkou ročníku 2022 už více jak deset let smutně necháváme zajít chuť. Návrat mistráku na domácí led znamená, že se hokejová horečka ještě umocňuje a hokejem žijí i ti jedinci, které jinak nechává chladnými.

Stadiony jsou vyprodané, ostatní se musí dívat na hokej doma

Protože jsou veškerá česká hokejová utkání dlouhé týdny předem beznadějně vyprodaná, nezbývá zbytku fanouškům nic jiného než sledovat zápasy doma u televize nebo třeba v hospodě s partou kamarádů. Z toho důvodu si veškerá dosud odvysílaná hokejová utkání s českou účastí vedla ve statistikách televizní sledovanosti naprosto bezkonkurenčně a dalece za sebou nechávala ostatní televizní pořady, kterým rázem dočasně uteklo cca 20 % diváků na jednu konkrétní sportovní stanici.

Hned první zahajovací utkaní domácího týmu proti Finsku sledovalo v pátek na stanici ČT sport na 1,4 milionu diváků starších 15 let a jednoznačně zaujalo první místo v žebříčku dne. Na druhém místě se pro srovnání s velkým odstupem umístila až Šípova Všechnopárty s necelým půlmilionem. Ta si přitom stabilně o pátečních večerech v žebříčku lebedí s alespoň 600 tisíci diváky na prvním nebo druhém místě.

Druhý sobotní zápas proti Norsku taktéž začínající ve 20:20 si vedl ještě o něco lépe a sledovalo ho 1,5 milionu diváků. Na druhém místě se následně poměrně překvapivě umístil také pořad Hokej: Studio MS, který startuje vždy po konci utkání a který zaujal ještě půl milionu z těch, kteří neměli před jedenáctou večerní hokeje dost. Sobotní televizní konkurence v podobě divácky oblíbených soutěží, Zázraků přírody a Superlovu, se musely hluboce sklonit s pouhým půl milionem, respektive 424 tisíci diváky. Obě soutěže se přitom mohou podobně jako Všechnopárty běžně pyšnit i dvojnásobnými výsledky.

Letošní MS je sledovanější než minulý rok ve Finsku

To, že je nyní hokej tématem číslo jedna bez ohledu na denní dobu (ne)překvapivě předvedli hokejoví fanoušci také ve středu v pozdních odpoledních hodinách v zápase proti Dánsku, který si na ČT sport pustilo na 1,2 milionů z nich doma nebo ještě v práci. Nemluvě o těch, kteří průběh sledovali na internetových online přenosech.

Pondělní pokračování proti favorizovaným Švýcarům pak přilákalo k obrazovkám o dalších téměř 300 tisíc fanoušků více na výsledných 1,78 milionů, což je prozatím nejen nesledovanější událost roku mezi sportovními, ale také mezi televizními pořady obecně.

V porovnání s minulým ročníkem ve finském Tampere a lotyšské Rize, kde jsme potupně skončili ještě ve čtvrtfinále, se celková sledovanost značně zlepšila. Průměrná čísla českých zápasů se tehdy pohybovala „pouze“ okolo milionové hranice, přičemž např. proti Slovensku se koukalo jen 906 tisíc a ten nejsledovanější proti Švýcarům pak 1,18 milionů. Spojení domácího pořadatelství a (asi) lepší kondice nároďáku oproti minulým rokům přináší své ovoce (a snad brzy i medaili).

Češi vyměnili chození do kina za chození na hokej

A že je v současnosti tato sportovní událost upřednostňován za všech okolností svědčí také úpadek v návštěvnosti kin, do nichž se po delším suchém období přihrnulo alespoň pár lákavých hitů. Měly ovšem smůlu. O minulém kino víkendu, tedy čtvrtku až neděli, se hrály právě ony dva zmíněné úvodní hokejové zápasy ve večerních časech, což zapříčinilo, že se na trojici filmových novinek – Kaskadér, novou Planetu opic a animovaného Garfielda – přišlo podívat v součtu slabých 58 tisíc. Víkend před začátkem mistráku to přitom činilo (stále nízkých) 71 tisíc.

Zřejmě jediný, kdo si po hubených časech naopak může na chvíli spokojeně mnout ruce jsou hostinští, kteří se včas předzásobili točeným pivem za rozumné ceny a stabilním televizním připojením ve vysokém rozlišení ve svých putykách, do nichž mohou zavítat všichni ti, kteří si nemohli nebo nestihli zakoupit lístky na živé zápasy v Praze a Ostravě.

Že je letos o mistrák větší zájem než v letech minulých, svědčí rovněž nadstandartní návštěvnost na zápasech bez české účasti zejména ze zemí, které to k nám mají blízko. Kromě tradičního Slovenska je zaznamenán nárůst návštěvníků z Německa, Rakouska či Polska. Pokoření vlastního rekordu z roku 2015 je tedy nadosah, zvýšeným cenám piva a vstupenek navzdory. Můžeme být na co pyšní.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz