Hlavní obsah
Zdraví

Zjistila jsem, že život bez cukru není nic pro mě

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Midjourney (generováno AI)

Chtěla jsem být zdravější, štíhlejší, energičtější a líbila se mi myšlenka života bez cukru. Miluju totiž sladkosti, jenže jakmile si dám kousek čokolády nebo sušenky, nutně musím pokračovat dál. Proč s touto závislostí nezatočit radikálně?

Článek

Dá se vydržet 21 dnů pro vytvoření návyku?

Nakoupila jsem si knihy o cukru a jeho vyřazení ze stravy, nastudovala instrukce a další den jsem se jimi začala řídit. Říká se, že abyste si vytvořili nový návyk, je potřeba vydržet alespoň 21 dnů. Jenže právě v tom je u mě háček.

O nežádoucích účincích souvisejících s vyloučením cukru ze stravy jsem sice věděla, ale když přišly, stejně mě to zaskočilo. Vůbec mi nebylo dobře, byla jsem slabá, dokonce jsem zvracela. A aby toho nebylo málo, byla jsem nepříjemná na ostatní.

V následujícím výčtu uvádím nežádoucí účinky, které jsem po vyřazení cukru pocítila na vlastní kůži.

  • Bolest hlavy: Pokud jste byli zvyklí na vysoký přísun cukru a najednou ho vyřadíte, může vás začít bolet hlava. To může být způsobeno změnami krevního tlaku a hladiny cukru v krvi.
  • Náladovost a podrážděnost: Konzumace cukru může způsobovat uvolnění hormonů, které mohou působit jako přírodní antidepresiva. Po vyřazení cukru se však může hladina těchto hormonů snížit, což vede k náladovosti a podrážděnosti.
  • Energie na bodu mrazu: Cukr je zdrojem energie pro tělo. Pokud ho vyřadíte, můžete být unavenější.
  • Nutkání na sladké: Byli jste zvyklí na vysoký přísun cukru? Pak se připravte na to, že jeho vyřazení může vést k nutkání na sladké. Toto nutkání může být velmi silné a těžko se ovládá.
  • Poruchy trávení: Někteří lidé mohou mít problémy také s trávením, jako jsou nadýmání, průjem nebo zácpa.

Každý člověk je ale jedinečný a na změny stravy reaguje jinak. Je důležité poznamenat, že ne všichni lidé mají tyto nežádoucí účinky po vyřazení cukru ze stravy.

Naslouchejme potřebám svého těla

Myslím si, že je důležité poslouchat své tělo a přizpůsobit stravu tak, aby vyhovovala našim potřebám a zdravotním cílům. Já jsem svou snahu po pár dnech nežádoucích účinků vzdala. Ačkoliv jsem se krizi pokusila překonat, nakonec jsem s mým pokusem žít bez cukru skončila. Pro mě je důležitější užít si dobré jídlo a občas si dopřát sladkou pochoutku. Nechci, aby mi bylo zle, ani abych byla podrážděná. Mým cílem je držet se zásady „všeho s mírou“.

Když mou snahu o vyřazení cukru ze stravy vezmu z té lepší stránky, naučila jsem se hledat alternativy pro sladké chuťové pohárky. Více čtu složení potravin a uvědomuji si, kolik cukru skutečně konzumuji.

Prostřednictvím tohoto článku sděluji pouze svou osobní zkušenost. Věřím, že pro spoustu jiných lidí může být život bez cukru ta správná cesta k lepšímu zdraví a většímu štěstí.

Anketa

Jak často jíte sladké pečivo nebo sladkosti (koláče, sušenky, bonbony apod.)?
Každý den.
56,9 %
Několikrát týdně.
22 %
Jednou týdně.
10,7 %
Vůbec je nejím.
10,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 587 čtenářů.

Anketa

Máte nějaké zdravotní problémy, které jsou spojeny s příliš vysokým příjmem cukru?
Ano
26,3 %
Ne
73,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 426 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz