Hlavní obsah
Právo a státní správa

Úřady se brání… Článek vyvolal vlnu nevole. Potrefená husa kejhá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: pexels.com

Během supervizí v různých státních institucích nebo individuálních terapií a koučování často slýchávám z úst klientů okřídlené spojení „za to může systém“.

Článek

Na článek s názvem Úředníci se brání: Za všechno může systém. Pochvalují si benefity, který jsem zveřejnil minulý týden ve středu, se jeden úřad, pro který externě vykonávám skupinovou supervizi, začal skutečně bránit… Se vší parádou, jakou systém umí.

Článek vyvolal v útrobách úřadu značnou vlnu nevole a doputoval prý až do nejvyšších pater… Úřad požádal o okamžité ukončení spolupráce a výměnu supervizora, důvodem je ztráta důvěry.

O čem to je? Proč se systém začal bránit? Je to sebezáchovná tendence systému, který se pomalu začal procesem supervize uzdravovat. Vždy texty píši tak, aby nedošlo k identifikaci osob ani instituce, pokud používám doslovnou přímou řeč ze supervizí, je to vždy po vzájemném souhlasu klienta, výpovědi jsou upravené pouze tak, aby obsah zůstal zachován.

Ačkoliv jsem při psaní vycházel ze zkušenosti z úplně jiné instituce, ukázalo se, že problém se zdaleka netýká jednoho úřadu… Úředníci mají strach, že bych mohl napsat něco o nich, co nám to napovídá? Patrně to, že by to asi nebyly hezké věci, o kterých bych mohl psát…

Jsi-li nespokojený, jdi a vhodnou formou usiluj o změnu, to říkám často svým klientům i úředníkům… Vhodná forma není ta, která se stala mně… Přijde jiný supervizor, kterého si úřad vyžádal a jeho úkolem bude situaci urovnat a zakončit… Takže si můj kolega vyslechne 4× verzi o tom, jak jsem napsal jeden článek… Bude-li to profesionál, takovou zakázku nepřijme, a pokud přijme, stížnosti klientů stopne a konfrontuje je se situací: „Takže vy jste na supervizi nepracovali, kolegu jste vyštvali a já vám to mám potvrdit?“

Když se chcete rozejít s partnerem, vyřešíte to tím, že si najdete milence? Někdo to tak dělá… Ale…

Vám milí úředníci bych rád vzkázal, že už vám konečně rozumím, tomu strachu, s kterým za mnou i kolegy chodíte na individuální supervize a terapie, strachu, který zažíváte dnes a denně, dali jste mi „ochutnat“ totéž, co zažíváte vy… Systém mi dal pomyslný políček a já vám za něj děkuji. Jste součástí systému, který tvoříte i vy sami…Vám, kteří to nevzdáváte, děkuji.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz