Hlavní obsah
Rodina a děti

Musím tchyni půjčovat peníze, prý je to moje povinnost, když se máme dobře, říká Klára (31)

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Pixabay

Kdysi jsem byla pyšná na to, že se nám s Radkem daří. Začínali jsme si jako prváci na vysoké škole, měli jsme pár korun. V prvním bytě jsme často neměli na jídlo. Zlepšilo se to až po letech. A tchyně si toho všimla také.

Článek

Vždy, když padne konec měsíce, očekávám, že mi pípne zpráva od tchyně. Je to pohostinná fajn ženská, ke které vždy rádi přijedete na kafe. Ale dělá ve školní jídelně jako pomocná kuchařka a moc si nevydělá. Podle ní máme s Radkem statisíce. A jak říká, děti by se měly o své rodiče starat.

Myslí si, že máme statisíce

Někdy chce půjčit tisícovku, někdy dvě. Nebere ani dvacet tisíc, ale nakupuje si značkové hadry, kurýr u ní zvoní několikrát do měsíce. Má doma luxusní kolagen, každý měsíc chodí na nehty. Žije si lépe jak já.

Ale takhle ona to nevidí. Zná jen to, že sedím doma v pracovně za počítačem a vydělávám desetitisíce. Někdy je to pravda. Ale opravdu jí to dává právo za námi chodit pro peníze? Co si půjčí, už nikdy nevrátí.

Tchán o ničem neví

A mě je vlastně blbé to po ní chtít zpět, protože my se opravdu máme lépe jak ona. Před tchánem tají, že si nějaké peníze vůbec půjčuje a já se bojím, že když to před ním řeknu, všichni mě budou nenávidět. Začíná to být stále více peněz. Dřív to bylo pár drobných.

Navíc vím, že má dluhy. Chtěla po mě něco zařídit, otevírala si na mém počítači e-mail. Zůstal přihlášený a mně stačilo vidět pár předmětů v došlé poště - upomínky, schválený úvěrový rámec, nezaplacené účty za elektriku. Tchán si asi myslí, že je vše v pořádku. Dluh řeší dluhem, ale přitom stále dokola nakupuje drahé věci, každý den lahvinku prosecca a krabičku cigaret. Jak z toho ven? Nechci být lakomá, ráda pomůžu, ale v takovém případě jsem spíš sponzor. Přeci jen vydělávám minimálně dvojnásobek, co Radek, takže tohle jde primárně z mé kapsy…

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Klárou U.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz