Hlavní obsah
Finance

Na jídlo mi měsíčně zbyde 30 tisíc, v Praze ale ani tak nemám šanci vyjít

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Klaudie I. (33) měla skvělou práci. Vydělala si víc jak 100 tisíc měsíčně, pořídila si byt na hypotéku, hodně cestovala. Jenže nedokáže ušetřit ani korunu. Domnívá se, že je to prostě nemožné!

Článek

Jsem žena, která má zdánlivě dobře placenou práci. Každý měsíc vydělávám 100 tisíc korun. Na první pohled by se mohlo zdát, že bych měla mít dostatek peněz na ušetření nebo investování do budoucnosti? Bohužel však realita není tak růžová. A já už prostě nevím, co s tím.

Nedokážu si odpustit dobré jídlo

I přes vysoké příjmy se mi nedaří nic ušetřit. Každý měsíc se mi zdá, že peníze jen tak rychle mizí. Neustále jsem v kolotoči placení účtů, splácení hypotéky a pokrytí běžných výdajů. Než se naději, zbývá mi na konci měsíce jen zlomek toho, co jsem si vydělala.

Je pravda, že jídlo je pro mě jedním z největších výdajů. Přestože bych mohla strávit méně na nákupech, často si kupuji luxusní a drahé potraviny. Nedokážu odolat pokušení zajít si do kvalitní restaurace nebo si dopřát lahodnou večeři, aniž bych se ohlížela na cenu. Navíc já prostě vařit nechci, nebaví mě to. Jenže když si dnes v Praze objednám dvě pizzy, klidně i s dopravou jsem jen za večeři na 700 Kč. Tak kde mám ušetřit?

Kdyby se něco stalo, nemám nic

Pocit beznaděje mám v poslední době stále častěji. Začínám si uvědomovat, že nemám žádnou finanční rezervu na horší časy. Každý měsíc žiji ze dne na den, bez jakéhokoli zajištění do budoucna. Ta myšlenka mě děsí. Ale nevím, co bych měla změnit, jak se uskromnit. Nechci snižovat svou životní úroveň, na to jsem dost dlouhou dobu dřela.

Plánuji si vytvořit rozpočet a striktně se ho držet. Nebo to alespoň zkusím… Budu si určovat cíle a šetřit každý měsíc určitou částku. Místo toho, abych se nekontrolovatelně vrhala do dalšího nakupování a objednávání jídla, se zaměřím na domácí stravu. Nebo alespoň takový je plán. Otázkou je, jestli v takovém případě něco ušetřím. Já si myslím, že na tom budu pořád stejně… V Praze je zkrátka hrozně draho.

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s Klaudií I.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz