Hlavní obsah

Utekla jsem od oltáře. To, co jsem se dozvěděla, mě srazilo na kolena, říká Jana (32)

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Freepik (premium license)

Jana K. (32) se na svou svatbu těšila celé roky. Měl to být nejkrásnější den jejího života, a taky si na něj dlouho počkala. Vydržet totiž musela celých deset let. Když konečně našel den D, přišel jí Petr (34) říct pravdu.

Článek

Petr mi ten den přišel opatrně říct, že se mnou musí o něčem mluvit než společně dojdeme k oltáři. Tehdy jsem sice tušila, že je zle, ale nepřipouštěla jsem si, že na svatbu nakonec nedojde. Čekala jsem, že má dluhy. Milenku. Nebo nějaké jiné temné tajemství.

Toužil i po někom jiném

„Nechci mít v životě několik žen. Ale měla bys vědět, že jsem dříve měl vztah i s několika muži. Přijde mi fér ti to říct, protože bych byl do budoucna rád, abychom nelpěli na monogamii,“ začal svým medovým hlasem, který mě vždy tolik uklidňoval. A já jsem měla pocit, že snad špatně slyším.

Vlastně mi bylo úplně jedno, že si dříve užíval s muži, nepřišlo mi to divné, byla jsem v  tomhle velmi otevřená. Ale jak mi může tvrdit, že nechce být v manželství monogamní? Co tak zásadního se změnilo?

Najednou mi to došlo

Pamatuju si, že během toho rozhovoru jsem jen kývala a měla jsem pocit, že to zvládnu, že se nic špatného neděje. Ale když jsem šla zavěšená do táty cestou k uličce, začalo se mi honit hlavou, zda mě podváděl celou dobu, co jsme byli spolu. Proč by mi teď říkal, že se najednou rozhodl jinak? Nemohla jsem to vstřebat.

Když se mě ptali, zda řeknu ano, zatmělo se mi před očima, pustila jsem Petrovy ruce a utíkala pryč. Ani jednou jsem se neotočila. A teď nevím, zda to bylo vlastně dobré rozhodnutí. Od té chvíle se totiž bojím s Petrem promluvit. Bojím se, že uslyším, že jsem se rozhodla špatně… Existují vůbec lidi, kteří jsou si celý život věrní?

Zdroj: autorka vycházela z rozhovoru s hlavní aktérkou Janou K.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz