Hlavní obsah
Zdraví

Ahoj, já jsem Klára a mám endometriózu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Klára Kutačová

Život s endometriózou je jako život s aktivní sopkou v břiše.

V rámci března (měsíce věnovanému osvětě o onemocnění endometriózou) jsem se rozhodla zveřejňovat své zkušenosti s tímto onemocněním a jaké věci na mě působily jako tzv. red flags při hledání léčby.

Článek

Zároveň m přijde důležité, abych se vám představila:

„Jak již víte, jmenuji se Klára Kutačová, ale dávám přednost svému skutečnému astrologickému jménu Clarae Serpiente, protože mi toto jméno daly další vědomé ženy při meditačním rituálu na základě mého buddhistického znamení, které se vyznačuje stejně jako já mentální silou, jasnozřivostí a touhou pomáhat všemu živému kolem sebe, která se u mě projevuje už od batolecího věku. Mám taky přirozené vůdčí schopnosti a proto jsem se stala náčelnicí vlastního kmene žen, které trápí nemoci dělohy, jako je právě endometrióza, malárie nebo spalničky.

A protože jsem většinu svého života strávila na cestách, měla jsem možnost učit se od těch největších léčitelských mistrů, které jsem potkala v jihoamerických pralesech, ale i od několika buddhistických a hinduistických mnichů. Vzhledem k tomu, že jsem se ve čtyřech letech naučila mluvit plynně latinsky, v sedmi španělsky a ve třinácti thajsky, dostala jsem skvělou příležitost studovat i starodávné texty, jejichž existenci se snaží mocné elity tohoto světa zatajovat, abychom nikdy nenalezli uzdravení. Já se k nim ale dostala díky svému skvělému učiteli s nímž jsem se setkala náhodně na své cestě po Thajsku. Navíc jsem sama rozluštila i starobylé mayské písmo a mohla tak studovat i další zapomenuté praktiky. Propojení těchto léty nabitých vědomostí a nezkaženost mého nitra toxickým formálním vzděláním, dalo za vznik mé nové léčitelské metodě, která harmonizovala moji 12 čakru, vyplavila všechny negativní emoce (nEMOCE) z mých střev a tím mě vyléčila z endometriózy, abych mohla vykvést jako křehký lotos.

Tuto metodu nazývám CLARAE, což je akronymem pro Celostní Léčebné Astrální Rezonanční Afirmační Energie. Touto metodou vás provedu v rámci kurzu, který je momentálně za zaváděcí cenu 100 000 za jednu fázi. Fáze jsou 4 , stejně jako má 4 fáze posvátný ženský cyklus. K zápisu do kurzu vám zaDARmo přidám odkaz na meditační hudbu na youtube a jedno vlákno z buddhistického náramku posvěceného v thajském klášteře, které vám bude pomáhat každý den harmonizovat životní pochody. Jeho účinek pocítíte již po měsíci každodenního nošení, pokud jej budete pravidelně jednou týdně vědomě aktivovat v záři slunečních paprsků pronikajících přes křišťálové kyvadlo (možno zakoupit na e-shopu).

Před nástupem do kurzu je vhodné si také dokoupit čtyři posvátné ryolity, z nichž dva se musí vázat kolem kotníků barevnými hedvábnými šátky (barvy odpovídají fázi cyklu a nejsou součástí balení, dokupují se zvlášť), třetí se musí vplétat do vlasů (které nesmí být kratší než 50 cm) a čtvrtý vkládat přímo do Ioni, pro její očistu a ionizaci. Samozřejmě je kurz možné absolvovat i bez nich, ale pravděpodobně pak metoda CLARAE nebude dostatečně účinná, protože nebude dosaženo dostatečně energetické rezonance. Důležitý je i zákaz užívání jakýchkoliv léků (předepsaných zaprodanci farmalobby) po dobu trvání kurzu, dodržování přísné diety a v období menstruace půstu. K pravidelné životosprávě během navštěvování kurzu patří i užívání tablet oficiálně určených pro plazy a konzumace individuálně sestavených detoxikačních koupelových solí, které je potřeba si zakoupit (konzultace k individuálnímu sestavení směsi také není v ceně kurzu a je potřeba ji opakovat v týdenních intervalech).

Více informací o metodě vám poskytnu jedině soukromou zprávou a po zaplacení zálohy na kurz ve výšce ceny 8 fází (záloha je nevratná - pouze pokud se na základě vašeho doporučení zapíše další vědomá žena, je možné jednu tisícinu z ceny vrátit ve formě výše zmíněných doplňků).“

Uf, přiznám se, že napsat tenhle (doufám, že pro všechny jasně na první pohled přehnaný a satirický) text bylo náročnější, než jsem čekala. Tak schválně, kolik kontrolek se rozblikalo vám? A kolik rudých praporků jste napočítali?

Anketa

Kolik red flagů má text z vašeho pohledu?
Žádný
3,6 %
1 - 5
1,3 %
5 -10
0,3 %
Více než 10
3,8 %
Moje šarlatánská kontrolka mi text nedovolila dočíst.
91 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 394 čtenářů.

Přemýšlíte, jestli je alespoň něco z toho pravda? Je. Doslova pár informací. Moje občanské jméno je pravé (a ano občas používám i přezdívku z Brontosaura – Žvejkal, ale uznejte, že to moc vznešeně nezní a na vůdce sekty to asi nedotáhnu). A pravda je i to, že ráda cestuji po světě. Začala jsem s tím v roce 2009, když jsem prvně odjela do Íránu a do dnes jsem navštívila více než 40 dalších států. Nejdéle jsem mimo Českou republiku strávila 222 dní při cestě kolem světa. Cestuji ale čistě proto, abych poznala nová a zajímavá místa (baví mě příroda i architektura) a seznámila se s jinou kulturou a lidmi, ne abych se pak mohla vydávat za osvícenou léčitelku.

Zbytek je tedy bohapustý výmysl. Žádné kurzy a léčebné metody samozřejmě nevyvíjím a neprovozuji ani e-shop s bezcennými (a pravděpodobně i zdraví závadnými) cetkami, španělsky umím asi tak dvacet slov a jednu větu (z doby, kdy jsme projížděli Jižní Ameriku), latinsky vám popíšu nějaké základní anatomické struktury, protože jsme se to učili na univerzitě a thajsky už neumím říct (natož napsat, nebo přečíst) ani dobrý den, děkuji a na shledanou, což jsou tři věci, které jsem se snažila naučit do každé země, kam jsem jela.

Šlo mi o sepsání textu obsahujícího jak několik red flags z minula (emotivní a lživý příběh, pohrdání vzděláním a zaštiťování se neexistujícími učiteli a knihami), tak i několik z okruhů blikajících šarlatánských kontrolek, kterým se chci věnovat dnes.

Blikající kontrolka - Obecná vyjádření a sebeprezentace.

1. Red flag - Vzhled webové (nebo osobní) prezentace – mix mandal, lotosů, lapačů snů, Buddhů a dalších „náboženských a filosofických symbolů“. Focení se v jakoby jogínských a meditativních pózách, s rumbakoulí, tamburínou, gongem, tibetskou mísou, flétnou nebo jiným hudebním nástrojem v ruce (další mínusový bod, pokud v té druhé navíc třímá maketu dělohy nebo umělou pánev), bosí/á ve vlněném rouchu ála praslovan, nebo naopak v pestrobarevném sárí nebo jiném tradičním oděvu příslušícím do jiné kultury.

  • Příčí se mi idealizace „východních nauk“, přírodních náboženství a dalších filosofií a stylizování se do nich, aby se vytvořil kolem daného člověka náznak tajemna, spojení s vyšší mocí a podobně.
  • Nechápu spojování buddhistických symbolů s hinduistickými, taoistickými, slovanskými… Působí to na mě dojmem, jakoby léčitel/ka dával/a dost okatě najevo, že si je vědom/a, že jeho/její cílová skupina netuší, co kam patří, tak proč to řešit. Hlavně, když to hezky vypadá a dá se k tomu odvyprávět vhodná pohádky.
  • Zároveň jsem při pobytu v několika zemích JV Asie narážela na jednoduchou prosbu - respektujete naši symboliku a nezneužíváte ji. A jestli jsem se na cestách naučila jenom jedinou věc, tak je to respekt ke kulturnímu dědictví navštívených zemích.
  • Navíc jsem měla tu neblahou čest se během cestování setkávat s lidmi, kteří zcela veřejně přiznávali, že se fotí v buddhistických klášterech, na jógových seancích a podobně, aby mohli po návratu domů využít fascinace lidí tímto „neznámem a tajemnem“ pro vlastní obohacení. Nechtěla bych, aby mě léčil a vykládal mi o střídmosti, nutnosti postění se a nalezení hlubokého smyslu života člověk, který své „duchovní osvícení“ získal v mezičase, než vypil u hotelového bazénu v Kambodže několik panáků a cigaretu vyndal z pusy jen ve chvíli, kdy k němu dokoloval joint.

2. Red flag - Používání skautských přezdívek místo jména a prezentace sama sebe jako „guru“, „šaman“, „vůdce kmene“.

  • Jediný náčelník kmene pocházející z Čech, kterého uznávám, je etnograf a cestovatel Miloslav Stingl.
  • Zavání mi to sektářstvím.

4. Red flag - Vycházení z neznalosti anatomie a fyziologie, vypomáhání si pojmy typu ioni, lůno, Xtá čakra apod. Referování o endometrióze jako o nemoci dělohy. Tvrzení, že z dělohy vychází i jiná onemocnění (která s ní také nemají nic společného, třeba již zmíněná malárie).

  • Preferuji nazývání lidských orgánů pravými názvy. Je to podstatně méně matoucí. Navíc se pak může snáze ukázat, zda léčitel/ka vůbec tuší, co to je vulva, vagína, pochva, děloha a jestli (a případně jaký) je mezi nimi rozdíl. Což by bylo poměrně žádoucí, když mi to chce léčit.
  • Mám za sebou pár semestrů funkční anatomie a dalších zajímavých zdravotnických předmětů, díky kterým mám alespoň základní představu o tom, že krev nevzniká v žaludku, myšlenky v srdci atd.
  • Opakování z minula – endometrióza není nemocí dělohy a mohou jí trpět i lidé, kteří se bez dělohy narodili, nebo jim byla odstraněna.

Blikající kontrolka - Používané metody

1. Red flag - Vytváření vlastních metod mícháním náboženských a filosofických přístupů do „terapie“.

  • Různé šamanské rituály a spirituální seance mohou být součástí turistických pobytů ve vzdálených destinacích, což je zřejmě schopno vytvořit samozvaného odborníka na buddhismus po dovolené v Thajsku, na hinduismus po jógovém zájezdu do Indie, na šamanismus po pár dnech v Africe nebo Jižní Americe.
  • Viz výše u osobní prezentace.

2. Red flag - Přisuzování léčivých schopností podivným (případně i potenciálně zdravotně závadným) předmětům, potravinám, výživovým doplňkům, obřadům a rituálům a nátlak na jejich zakoupení (se zdůrazněním, že nákup není povinný, ale bez nich terapie prostě nemůže být 100% účinná a můžete si za to pak ale sami!). Případně doporučování chemických substancí, vlastních (případně cizích) tělních tekutin a jejich konzumace (aplikace na kůži nebo do tělních otvorů), potravinových doplňků, i když nejsou schváleny k použití v humánní medicíně, anebo vůbec nejsou určeny ke konzumaci a aplikaci kamkoliv na/do lidského těla. Ale i doporučování homeopatik a dalších preparátů bez účinných látek.

  • Jedním slovem: Fuj!
  • U mě neznámých doporučovaných „léčiv“, doplňků a metod poměrně často využívám vyhledávání na webu Českého klubu skeptiků, neboť mají velmi dobře a vědecky podloženě zpracované mnohé metody a přípravky.

3. Red flag - Detoxikace! Překyselení! (Přezásadování?)

  • Lidské tělo má jednu skvělou vlastnost – dokáže se samo zbavovat škodlivých látek. Má k tomu několik orgánů, které když jsou funkční tak nás „detoxikují “ 24/7. Pokud nejsou, tak člověk potřebuje spíš odbornou péči na JIPce, než zázračný krystal podávaný rektálně.

4. Red flag - Sestavování (často silně restriktivních) diet, jídelníčků a půstů osobami, které na to nemají kompetence (nejsou kvalifikovanými nutričními terapeuty). Démonizace, nebo naopak vyzdvihování určitých potravin. Tvrzení, že stravou (nebo vyhladověním) lze nemoc vyléčit.

  • Ve zkratce – nechci si nepřivodit k endometrióze ještě podvýživu, poruchu příjmu potravy nebo rovnou metabolický rozvrat. Navíc na základě tvrzení člověka, který nemusí znát ani základy fyziologie lidského trávení, metabolismu atd.

Blikající kontrolka - Odmítání veřejné komunikace:

1. Red flag - Komunikace vždy jen do soukromých zpráv, na e-mail apod..

2. Red flag - Konspirační teorie o zamlčování pravdy, likvidaci předložených důkazů o „účinnosti metod“ připisují elitám, světovému spiknutí, farmaceutickému průmyslu.

3. Red flag - Zaštiťování se ochranou know-how a podmínění poskytnutí jakékoliv informace až po zaplacení vysokého finančního příspěvku.

  • Ve finále se z toho většinou vyklube MLM prodej.

V úvodním textu mám ale i pár dalších osobních red flagů, třeba ze skupiny manipulace a stanovování příčin tohoto onemocnění, které ve skutečnosti příčinu známou nemá. Ale o nich zase příště.

Zdroje:

https://www.nzip.cz/clanek/1554-pust-a-detoxikace

https://www.sisyfos.cz/clanek/850-detoxikacni-terapie

https://www.zdravotnickydenik.cz/2018/06/ne-opravdu-nepotrebujete-vaginalni-vajicko-i-kdyz-doporucuje-gwyneth-paltrowova/

https://www.akutne.cz/algorithm/cs/174-acidobazicka-rovnovaha/

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz

Doporučované

Načítám