Hlavní obsah
Internet a technologie

Jak nás vytrestala umělá inteligence při procvičování matematiky s dcerou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Leo Lavina/MidJourney

ChatGPT v matematice neexceluje

Rozhodli jsme se vyzkoušet umělou inteligenci ChatGPT při procvičování matematiky s dcerou. Přestože technologie slibovala efektivní pomoc, objevily se překvapivé problémy. Jak se ChatGPT vypořádal s matematikou pro první třídu?

Článek

Moje dcera chodí do první třídy a učí se počítat a takřka každý den procvičujeme příklady. Abych si usnadnil práci, vytvořil jsem tabulku v Google Spreadsheetu, která jí generuje příklady. Poté je vytisknu a ona si počítá, nebo je zadává občas přímo do tabulky a ta to kontroluje.

Foto: Leo Lavina

Původně jsme měli chybu smutným smajlíkem, ale ten se moc pletl s tím usměvavým, tak chyba je teď kontrastněji.

Jednoho dne jsem si řekl: „Proč nevyužít technologii ještě více?“ Rozhodl jsem se vyzkoušet ChatGPT, aby nám pomohl s kontrolou správnosti řešení. Všechno začalo jako idylka, dceruška usedla před počítač a ChatGPT jí házel příklady, zatímco ona odpovídala.

Až do okamžiku, kdy dcera říká: „Tati, já zkusím zadat špatný výsledek.“ Řekl jsem jí, ať zkusí. K našemu překvapení ChatGPT odpověděl, že výsledek je správně. Od té doby jsme zadali ještě několikrát špatný výsledek a takřka vždy nám napsal, že je to správně.

Foto: Leo Lavina

ChatGPT matematiku umí kvalitně poplést

Zkusili jsme novější verzi ChatGPT a ta chybu udělala jen jednou. I když to bylo lepší, pořád to nebylo dokonalé. Závěrem je, že nejen u lidí, ale i umělých inteligencí platí, že někomu jde lépe čeština a jinému matematika.

Foto: Leo Lavina

Zadání, které v ChatGPT 4 už drželo docela bezchybnost.

Takže, když se příště budeme chtít s dcerou pobavit a zároveň jí pomoci s matematikou, ChatGPT bude naše společnost, ale stále si také necháme k dispozici klasickou tužku a papír pro kontrolu. Útěchou všem, kterým nejde matematika, přirozeně může být, že ani umělá inteligence nemá přirozený talent na všechno. Konkrétně ChatGPT umí kouzla s textem, ale konkrétně matematika pro první třídu ho občas dokáže pěkně zavařit.

Anketa

Co vám jde nejlépe?
Čeština
29,3 %
Cizí jazyky
9,3 %
Matematika
48,9 %
Nic z uvedeného - nejlépe mi jde něco jiného (napiš/te do diskuze, co to je)
4,9 %
Jsem poleno na všechno
7,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 526 čtenářů.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz