Hlavní obsah
Rodina a děti

Nemůžu si pořídit dítě, protože moje matka odmítá jít do důchodu. Vnímám to jako zradu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: shurkin_son / Freepik

Mají to dnešní mladí složitější než kdysi? Navyšování věku pro odchod do důchodu nastávajícím rodičům moc nepomáhá – chybí jim hlídací babičky. Musí ale babičky hlídat? Dle Agáty ano.

Článek

„Skoro celé dětství jsem strávila u babičky s dědou,“ vzpomíná Agáta (34). „Máma se vrátila do práce, když mi byly dva, a tak mě měli na krku prarodiče. Ani později nemusela máma řešit, když jsem byla nemocná, měla prázdniny… Vždy tu byli děda s babičkou, kteří pohlídali.“

Pořídit si dneska dítě je nelogický krok

Agáta trávila u prarodičů spoustu času a dodnes na to ráda vzpomíná. Dnes se sama dostala do věku, kdy by se mohla stát matkou, ale dle jejích slov to nejde. „S Patrikem, mým manželem, jsme spolu skoro deset let, z toho dva roky jsme vzatí. Když jsem překročila třicítku, začaly se o mě pokoušet mateřské hormony a začala jsem zvažovat, jestli si nepořídit miminko. Jenže mi to přijde jako zcela nelogický krok, když už dopředu vím, že nám nemá kdo hlídat.“

Rodiče se do hlídání neženou

Agátina tchyně s tchánem žijí už několik let trvale v zahraničí, takže jim s miminkem nepomůžou. Jediní možní prarodiče jsou tak její rodiče. Jenže když na toto téma přišla řeč s její matkou, musela sundat růžové brýle a postavit se tváří tvář realitě. „Máma byla nadšená, když jsem jí řekla, že bychom chtěli miminko. Když však přišla otázka na hlídání, tak celá zkoprněla. Řekla mi, ať v žádném případě nepočítám s tím, že by šla do předčasného důchodu. Prý nám občas ráda pohlídá, třeba někdy o víkendu, ale ať rovnou zapomenu na to, že by to bylo nějak často. Je prý ještě mladá na to, aby byla babičkou na plný úvazek, má spoustu koníčků a kamarádek a nebude se jich vzdávat. Bylo by to naše dítě, ne její, tak se holt musíme postarat my,“ vypráví Agáta.

Postoj matky ji hodně zklamal. Čekala od ní podporu a toto jí přijde nespravedlivé. Však právě ona by měla vědět, jak moc nápomocné je, když s dětmi pomáhají prarodiče. Agáta si samozřejmě nenechala své zklamání pro sebe a matce vyčetla, že je sobecká. To se její matky dotklo, takže se pohádaly a už půl roku spolu nemluví. „Jsem zklamaná, myslela jsem, že rodiče jsou tu od toho, aby své děti podporovali, pomáhali jim, a ne jim házeli klacky pod nohy. Já bych se takto ke svým dětem určitě nikdy nezachovala,“ krčí zoufale rameny Agáta.

Otázkou však zůstává, jestli jsou opravdu nastávající babičky povinny hlídat svá nastávající vnoučata…

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz