Hlavní obsah
Rodina a děti

Na blafy školních jídelen nejsme zvědaví, kdyby jídlo dováželi, udělají lépe

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Freepik

Myslela jsem si, že doba nechutných jídel je pryč, ale spletla jsem se. V některých jídelnách očividně stále přetrvávají.

Článek

Buď uvařím sama, nebo jdeme do restaurací, nebo si jídlo koupím. Mám tak celkem slušný přehled o tom, jak kde vaří a nakolik se to dokáže přiblížit tomu nejlepšímu – domácí stravě. Možnost koupit si jídlo nabízí i naše školní jídelna. Kromě toho, že vaří pro děti, nabízí i obědy pro cizí strávníky. Stračí si v určenou dobu přijít s jídlonosičem. A já to několikrát zkusila.

Jako v minulosti

Myslela jsem si, že doba pokročila a to, co jsem musela jíst jako malá já, mě už nikdy nepotká. Byl to omyl. Těch několik jídel, která jsem měla, ve mně vyvolávají dojem, že se nic nezměnilo. Že je jídlo ne úplně ideálně dochucené, to toleruji. Jedná se přece jenom o stravu pro děti a čím méně budou mít v obědu soli, tím lépe. Tohle je v pořádku. Špatně je ale jiná věc.

Je toho víc

Nechápu, jak kuchařky ve školní jídelně, patrně vyučené a podle svého věku i s desítkami let praxe, mohou některá jídla vůbec dát na talíř? Příkladem třeba totálně spálené řízky, bramborová kaše pochybné konzistence, s největší pravděpodobností z prášku. Maso tak gumové, že se nedá ani ukousnout. Kousky, na kterých je více šlach a tuku než samotného masa. Těstoviny rozvařené, brambory zase nedovařené. Chudáci děti.

Co je na tom těžkého?

Není přece nic těžkého na tom pohlídat, aby jídlo bylo v kvalitě, v jaké má být. Pohlídat si čas, aby maso bylo měkké a těstoviny naopak správné konzistence. O používání náhražek, viz. ta bramborová kaše, o tom se radši nechci zmiňovat. Děti jinou možnost nemají, ale že si tam s oblibou chodí s jídlonosičem mnoho dospělých, to nechápu.

Ano, je to levné

Jen se potvrzují moje domněnky o tom, že člověk sní cokoliv, jen když je to levné. Tento oběd je v porovnání s restaurací, nebo jinými vývařovnami u nás, ten nejlevnější. Ale na kvalitě je to prostě znát. Asi to lidem nevadí. Chtějí nízkou cenu a je jim jedno, jakou teplou hmotu do žaludku dostanou.

Klidně ať to dováží

I v naší škole už proběhla debata na téma, zda vařit, nebo jídlo raději dovážet a dodávat. K tomu jsem se jasně vyjádřila. Jestli má zůstat nadále tato „kvalita“ jako standard, tak raději dovážet. Protože jestli tohle mají jednou jíst moje děti, to je radši odhlásím a budu denně vařit doma.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz