Hlavní obsah
Rodina a děti

Děti kašlou, ale nemocné nemusejí být vždy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Jiří Vítek / Seznam.cz

Možná se trošku kouknout, jak je dítěti, když je nemocné. Nemocné dítě nepatří do školky ani do školy, je tu však velké ALE.

Článek

Je až k neuvěření, kolik lidí píše, že nemocné dítě nepatří do školky. Je to pravda, chápu názory všech. Jenže to ALE.

Co mám já zkušenost, někdy dítě vypadá nemocné, ale nemocné není. Takový astmatik nebo alergik, ten to má v životě těžké. Přijde z tepla do zimy a může se ukašlat, znám to já jako matka astmatika. Hrozné období a to lítání po doktorech, kvůli papíru.

Pak tu máme matky, které jsou doma a mají malé dítě, se kterým jsou na mateřské a starších dětí se spíše zbavují. Nemusí do práce, nemusí nikam, ale stejně děti končí ve školkách.

Nakonec tu máme pracující matky a ty když nemají hlídání, babičky a nikoho, zkusí to. Dají dítě do školky, moc jim to nepomůže, protože si stejně pro nemocné během dne dojdou. Takže stejně musí na ošetřování.

Je stejně nefér, že matky, co mají malé děti, moc zaměstnavatelů nechápe. Ale zase ty firmy musí fungovat. Takže chápeme všechny strany. A také samoživitelka si moc nemůže dovolit zůstat doma, aby ji nevyhodili. Takže je to začarovaný kruh, jak říká autorka.

Možná, že budu teď pro někoho trnem v oku, ale myslím si, že by na prvním místě mělo být to dítě. Jak tomu dítěti je? Sami víme všichni, že když na nás něco leze, tak s námi moc nic není. A bohužel to je ono, co mě vadí na kašlajících dětech nebo dokonce děti s horečkou ve školce. A nebo ty zelené nudle u nosu. Dítě nevypadá dobře a matka ho strká do školky, ač ví, že pro něj za hodinku stejně pojede. V tom bych řekla, že je problém. Moje děti kašlají v noci, a tak vím, že je ráno nedám. Nasadíme vitamíny, čaje a většinou se do pár dní dají do kupy. Ano, já jsem doma na mateřské, takže mě to tak moc nevadí, ale mám taky své závazky. Bohužel moje děti jsou alergici a astmatici a nebo rýma je u nás skoro celý rok. Tyto děti nejsou nemocné, a přesto se bojím občas je dát do školky, aby neřekli, že dávám nemocné děti. Příští rok musím do práce, vůbec nevím, jak to budu řešit a budu doufat, že moje děti nebudou tolik nemocné.

Závěrem bych řekla, že já když přijdu do školky, nemám předsudky vůči dětem, co kašlou, nikdy nevím v jaké situaci je maminka. Pokud však vidím, že to dítě není zdravé už na pohled, řeknu mamince slušně a v klidu, že by měla jít s dítětem domů, protože na sto procent pro něj pojede za hodinu, kdy budou volat učitelky. Přeji všem zdravé a spokojené děti.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz