Hlavní obsah
Názory a úvahy

Doušek vína, mraky kouře, dítě v koutě a astma za rohem

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martina jarolimkova

Zakázala bych kouření v bytech a domech, pokud tam žijí děti nebo zvířata.

Článek

Když tak nad tím přemýšlím, zůstávám němá úžasem. S úžasem znechuceným. Autorku plně chápu, také jsme s manželem pronajímali byty a v jednom bytě bydleli mladí lidé. Měli jednu holčičku, když přicházelo na placení nájmu, většinou neměli peníze. Přitom dostávali sociální dávky, přídavky na děti i hmotnou nouzi. Bylo to dost zvláštní. Oba kouřili a pili alkohol. Měli však ještě jednu špatnou vlastnost. Když měli zaplatit, začali vymýšlet lži proti mě nebo manželovi, a tím prodlužovali dobu placení, jelikož jsme řešili jejich pomluvy a obviňování bylo dost emotivní. Asi po roce jsme zjistili, že si to vymýšlejí záměrně a vyhodili jsme je. Při podepisování výpovědi nám bylo řečeno, že jsme jejich dceru vystavili stresu, ze kterého se jen tak nedostane.

Ta dcera je dnes už patnáctiletá. A kouří už taky. Lže a dokonce má zvláštní partičku dětí.

A co se mého názoru týče vůči lidem co pijí a kouří, dětem nic nekoupí mám jasno. Takový lidé by neměli mít žádné děti. Jo myslím to vážně. Já nepiju a ani nekouřím. Se vším jsem skončila než jsem měla první dítě. Od té doby žiju dětmi.

Já nechci nikoho poučovat, co je a není správné a jak se mají všichni rodiče chovat. Rozhodně si ale myslím, že všichni co zakládají rodinu mají být zodpovědní a myslet už jen na děti.

Alkohol a jiné závislosti jsou strůjcem nešťastné rodiny. To nikdo nechce. Často se stává, že děti končí v dětských domovech a nebo u příbuzných. To bych já nikdy nedopustila.

Znala jsem osobně i jednu ženu, co pila léta, dítě se jí narodilo a ona pyšně vozila dcerku v kočárku. V tu dobu se zdálo, že s pitím skončila. Moc dlouho jí ta pýcha nevydržela a opět jsem ji asi po roce potkávala ve stavu podnapilém. Bylo mi líto toho dítěte. Nakonec jednou ji spadla dcera z kočárku, protože kočárek už neudržela. Volala se policie a nakonec nadýchala tři promile. Bože, jen pro zamyšlení, jestli ta ženská vůbec někdy dala té malé jíst, anebo ji nechala napospas, dokud neusnula. Nechápu, jak to tak dlouho mohlo trvat, než ji na to přišli. Dcera šla do dětského domova a matka ji tam navštěvovala a „dámy a pánové“ ve stavu, který bych řekla, že nebyl úplně střízlivý. Nevím nemohu soudit.

Na druhou stranu, alkohol není nic zdravého a nechápu, že je tak rychle a levně dostupný. To samé cigarety. Obrázky na krabičkách očividně nikoho nezastaví. Avšak vyšší daň a dražší ceny alkoholu, by možná pomohli snížit stav lidí pod vlivem. Já bych to celé změnila. Ale nejsem ani prezident ani poslanec. Každý si musí sáhnout do svého svědomí.

Musí každý vědět co chce. Pro mě děti jsou nade vše a proto jsem svůj život přehodnotila a vím co chci. Rozhodně to není alkohol a jiné drogy.

Pro mě alkoholici jsou zoufalí lidé, co by se měli léčit. A kuřáci ať si kouří, ale ať neotravují s tím své okolí a nakonec svoje děti. Představa bytu, kde všichni kouří a v koutě si hraje dítě, celé to dýchá, kašle, smrká a nakonec kouřem smrdí není vůbec dobré.

Zakázala bych kouření v bytech a domech, pokud tam žijí děti nebo zvířata.

Závěrem bych řekla, mít děti a jim nic nedat, ale mít prachy na alkohol a jiné „dobroty“, řešila bych to pokutou, jako za rychlost v autě. Jedu rychle dostanu pokutu. Nebudu správně živit dítě dostanu taky pokutu a nakonec budu kouřit dítěti pod nos dostanu pokutu. Budu chlastat a doma budu mít dítě? Pokuta. To by bylo vyřešené a možná, že by pak nebylo tolik kuřáků a alkoholiků. A nějaké omezování osobní svobody bych neřešila, ty lidé taky neřeší omezování osobní svobody dětí. Děti mají právo žít v čistém prostředí a mají právo na to, aby se o ně někdo řádně staral.

Krásné a šťastné dny bez drog, alkoholu a cigaret.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz