Hlavní obsah
Názory a úvahy

Obědy, na kterých se vydělává. UHO omáčka už dávno není trend

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Kuchařky si pořád stěžují a přitom jsou tak vynalézavé, jak si jídlo brát domů. Školní jídelny jsou teď tisíckrát chutnější, než za mých dob, kdy byla jen UHO omáčka. Tak si pořád nestěžujme.

Článek

V zásadě autorka píše o jídle, hlavně o těch nejlevnějších, jako o nejhorších. Jestli si kuchařky nosí jídla domů, budiž jim to přáno.

Stále se řeší finance, jak mají kuchařky málo atd. Chápu, že dnes nadává každý. Každý by chtěl málo práce, hodně peněz. Ale přitom si myslím, že se kuchařky vůbec nemají špatně, jak tvrdí.

Mnoho jídel končí v koši. Dnes je tedy trend, dávat zbytky do kbelíku a někdo, kdo má prase nebo jiná zvířata, si zbytky vezme a tím ušetří i na krmivu pro domácí zvířata. Dělá se to tak všude, kde se vaří.

Pamatuji si, jak jsem pracovala v domově pro seniory a tam vařili skvělá jídla. Oběd stál necelých dvacet korun pro zaměstnance, zbytky v kbelíkách odnášela jedna zaměstnankyně, protože doma chovala prasata. Nosila si denně dva tři kbelíky. To se prasátka měla. Možná pořád mají. Když zbyl knedlík nebo maso, dal se do sáčku a vložil do kbelíku. Nikdo nic nepoznal. Takto to funguje podle mě všude stále. Ne nadarmo se říká:

ČLOVEK JE TVOR VYNALÉZAVÝ A DOKÁŽE VYMYSLET NEVYMYSLITELNÉ.

Školní jídelny nenabízí jen čočku (Kdo si ji doma uvaří? Já moc ne, a přitom je zdravá). Školní jídelna nabízí i lososa, kančí guláš, kuskus se zeleninou a nebo jelení steak. Říkám si, že se školní jídelna zlepšila od dob, kdy byla jen UHO omáčka a jídlo jedné chuti.

Všude, kde se vaří, se dokonce i prodávají obědy cizím strávníkům. Školní jídelny nejsou výjimkou a senior za oběd dá bezmála sto korun. Měsíčně to jsou dva tisíce. A pokud přijde deset seniorů, je to dvacet tisíc. Kam ty peníze vlastně jdou? Pokud kuchaři vaří i pro cizí, jistě dostanou prémie. Jsem o tom přesvědčena. Byla jsem svědkem situace, kdy v jedné závodní jídelně, dávala kuchařka záměrně míň jídla, aby ji zbylo domů. Pokud taková kuchařka má dvacet tisíc k výplatě, ale jídlo každý den, tak si žije jako královna. Chodí domů okolo třetí a víkendy má volno. Pravidelná závodní dovolená čtrnáct dní v létě, a i v zimě. To neplatí pro domovy pro seniory, nemocnice a jiné instituce, kde je nepřetržitá péči o lidi. Tam mají taky jiné výplaty. Vyšší, protože chodí i o víkendech a svátcích.

Dnes každý nadává na jídla v jídelnách, proč? Protože s rychlým občerstvením, pizzou, nudlemi a jinými pochutinami, obyčejné jídlo chutná hnusně. Je zajímavé i kolik dětí na obědy dochází a kolik jich vídám u pizzerie. Vše je na výchově a rodičích. Když jim to nevadí, tak ať platí každý den víc peněz než v jídelnách. Jídlo jim nedá nic (pizza, nudle, kebab) a nakonec si mohou na dochucovadlech vytvořit závislost. Já jsem jiného názoru a děti budou navštěvovat jídelny po dobu školy i možná střední školy a pak ať se rozhodnou sami. Pokud budou mít návyky teplého jídla, alespoň jednou denně, myslím, že těm rychlým jídlům nepropadnou.

Závěrem bych řekla, že já osobně jsem ráda za jídelnu, kam mé děti dochází na obědy. Já za třicet korun neuvařím a rozhodně mají pestrý výběr, který já doma tolik nemám.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz