Hlavní obsah
Názory a úvahy

Pes jako obrana a nebo kvůli respektu jiného člověka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martina jarolimkova

Někdy se zdá, že má člověk dost síly a odvahy vycvičit bojové plemeno, ale přecenit své síly je tak jednoduché, jako vypěstovat květinu.

Článek

Článek je zajímavý, jak píše autorka pes je odrazem majitele. Souhlasím s tím asi tak na půl. Jde i to, že mě překvapuje kolik lidí si pořizují plemena bojového typu. Nakonec já mám taky dost odstrašující plemeno psa. Moskevský strážný pes byl dříve používán na hlídání objektů. A i když to je milovník své smečky, poslouchá jen jednoho pána a ostatní členy pouze toleruje. Jelikož mám čtyři děti, a k tomu ještě dost malé, stane se, že dítě otravuje naši fenu natolik, že se zvedne a odejde. Ona ta fena sama o sobě není zlá, ale toleruje jen svoji rodinu a pár blízkých lidí. Ostatní mají smůlu a ač vypadá hloupě, vrčí na každého, kdo si ji chce jen pohladit. Pak každý zjistí, že respekt k ní je na místě.

Učíme už děti, že není dobré hladit cizí pejsky. Má elektrický obojek, který jsme použili dvakrát. Pro ochránce zvířat frekvence výboje byla 5 nejvyšší je 30. Takže nic velkého a má ho z toho důvodu, že nám jako štěně utíkala a nedařilo se nám tomu zabránit. Elektrický obojek má také z důvodu, že se krásně naučila chodit u nohy. Toto plemeno má tendence pořád někoho vést, být první. A s vodítkem jsem za ní spíš vlála. Já vím, vodítko je povinné, ale my si vystačíme bez něj. Ona je poslušná, ruku do ohně za ní však nedám, jelikož má svoji hlavu, nevím jak by se v některých situacích zachovala a proto ji k tomu nedám příležitost. Třeba, když okolo našeho domu jdou opilí lidé, to ji musím opravdu hlídat.

Ona je poslušná na místě vydrží dokud ji nedám povel VOLNO, ale kdyby mně někdo chtěl ublížit, tak mi jsou povely k ničemu. Jednou jsme šli na procházku ještě s jedním psem (doga). Jdeme okolo jedné uličky a v dálce vidíme běžet psa. Pes byl pitbul a zakousl se do boku té dogy. Naše fena se mi vytrhla z ruky, jak jsem ji držela a odhodila toho pitbula od dogy pryč. Stála před dogou a vrčela směrem k pitbulovi. Nepustila ho k té poraněné feně. Pak přiběhl majitel toho pitbula a omlouval se, no a víte co? No přiběhl z hospody, když si všimnul, že mu chybí pes. Tak to je něco z osobní zkušenosti.

Bavíme se tu o zamezení bojových plemen. No v dnešní době mně přijde, že bojová plemena si pořizují lidé, kteří mají nějaké osobní problémy, používají psi jako zastrašování nepřátel a také mnoho bojových plemen vlastní lidé, kteří mají problémy s drogami nebo alkoholem. Někdy se majitel svého psa bojí a podle toho vypadá jeho výchova. Pes to ví, cítí to a proto si pak dovoluje víc a víc. Čtu pak v novinách, že pes pokousal majitele. Občas se taky stane, že pes vyrůstá v nenávisti, protože je terčem kopanců a dráždění k boji ze strany majitele.

Je to můj názor a můj pohled na věc. Jsou i lidé, kteří mají bojová plemena a mají dostatek výcviku a péče. Tito psi si nic nedovolí celý život a jsou psím rodinným miláčkem. Kéž by to byli všichni psi. Jenže z každého psa se dá vytvořit miláček a nebo zrůda. A zrůda to pak je velký problém. Nevím, čím to je, spíše si myslím, že majitel přecení své síly a jen proto, že je to plemeno, které mu budou chlapi v hospodě závidět a možná ho konečně budou brát vážně, si toho pejska, který by mohl být úplně skvělý prostě pořídí a za pár měsíců přemýšlí, kam do útulku ho umístit. A protože vrčí a kouše na potkání nebere ho tak často ven. Dokonce má doma podložku, aby mohl močit a kálet doma. Páníček to pak uklidí. V útulku ho nevezmou, protože mají stop stav odložených pejsků. Tak si ho musí nechat, pes žije svým životem a pán je mu dobrý tak na venčení a krmení. A když jednou uteče je to pro psa konečně svoboda, ale takový pes sám venku? Tak to se většinou něco stane a nakonec když se stane hrozná tragédie je to vina pána. Samozřejmě, že ano. Psa mu odeberou a on jde do vězení nebo platí odškodné.

Smutné, ale co proti tomu dělat? Ono se moc nedá. Jsme ve svobodné zemi a kdyby byla přísná pravidla, jaké psi si kdo může vzít, byla by to diskriminace a nakonec by to stejně lidé obcházeli. Stačí, když občas čtu o množírnách psů. Nebo ubohé podmínky zvířat někde na farmě. Tak jako člověk musí dělat psychotesty na zbrojní pas, pěstounskou péči nebo adopci, dala bych také psychotesty i na chov zvířat.

Vše je můj názor a pohled na tak smutnou věc, jako je napadení dítěte zvířetem. Krásné dny bez úhony.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz