Hlavní obsah
Lidé a společnost

Podvod přes přátele na sociálních sítí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Podvodníci jsou všude, a dokonce i na sociálních sítí jako přítel. Hrůza, které se nedá bránit. Chraňte se.

Článek

No co čert nechtěl, stalo se. Teta ráda moderní věci. Ta dokonce patří mezi ty, co platí mobilem (já bych si rozhodně kartu do bankomatu nenahrála do mobilu). Takže mám pořád pocit, že to mám chráněné. Nebo alespoň víc, než tito lidé, co tím mobilem platí.

Teta jela do Chorvatska na dovolenou. Ani ne po třech dnech dovolené ji přišlo „návrh na přátelství“. Ten muž ji byl povědomé tváře, a tak jeho profil otevřela a zjistila, že mají několik společných přátel. Nakonec ji oslovil první a poslal ji návrh na přátelství. Nakonec přijala a nic se ten den nedělo. Jenže druhý den se už nemohla přihlásit na sociální síť a v emailu ji přistála zpráva o tom, že má zaplatit určitou sumu. Pak ji vrátí účet na sociálních sítí. Nevěřila vlastním očím. Všude, kde před sociální sítě byla zaregistrována, ji nešlo se přihlásit nikam. Problesklo ji hlavou, že má účet a má na něm peníze. Okamžitě volala do banky a snažila se vše zablokovat. Jenže musela ještě někde vybrat peníze, aby se dostali vůbec do České republiky. Dovolená pro ni skončila o něco dřív s nervy a zoufalstvím.

V České republice běžela na policii, kde ukazovala email. Nikam jinam se nedostala. V bance si vše zmrazila. A telefon nechala dát do továrního nastavení. Policie to sepsala, ale bohužel nic nenašli. Snažili se podle nějaké IP adresy vysledovat, odkud to bylo posílané. Policie uvedla, že to bude jistě jen další pěšák v této organizaci zločinu.

Teta se svojí zkušeností sociální sítě úplně zařadila do škatulky „NEZŘIZOVAT, NEMÍT, NESDÍLET“. tak se vrátila k běžnému životu, placením hotovostí, hledání přátel jen osobně a telefon jen na volání a posílání SMS.

Kdykoliv k ní přijdu, stále mi o tom povídá, co a jak měla udělat. Jenže to každý se snaží si to chránit a nakonec nalítne. Jako já, a to si nemyslím, že jsem úplně hloupá. To bylo tenkrát, když to teprve začínalo. Čekala jsem balíček z České pošty. Posílali mi zprávu, že to mám zaplatit přes nějaký odkaz, ať nemusím na poštu osobně. To bylo fakt podezřelé a já na to klikla. Naštěstí moje banka transakci neprovedla. A raději jsem do banky volala a vše jsme zablokovali a poslali mi novou kartu. Takže i já, co se snažím být obezřetná, mě kdosi zmátl.

Závěrem bych řekla, že je to hyenismus, co se teď děje. Všichni se bojíme a ti na druhé straně si mnou ruce, jak jim to sype. Dávejte všichni pozor na své úspory.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz