Hlavní obsah
Názory a úvahy

Půjčka na dárky, to nepochopím

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Seznam.cz

Půjčovat si na auto, dovolenou, dárky, nebo jen pro nesmysly. Není to trošku moc? Půjčka nikdy nic nevyřeší. Budiž hypotéka a automobil, to jsou půjčky, které pomohou člověku a jsou potřeba.

Článek

Půjčovat si na bydlení - v pořádku. Půjčit si na automobil - v pořádku. Člověk po kapsách nenosí statisíce. V dnešní době automobil a bydlení jsou důležitou součástí života. Autem dojíždíte do práce. V domě nebo bytě bydlíte.

Dárky, dovolená nebo nový mobil, tak to už mě přijde zbytečné. Proč si půjčit na dárek pro někoho a pak to dva roky splácet. Dárky přeci nejsou o hodnotě, ale o tom, že si člověk vzpomene na své blízké a může to být dárek i jen za stokorunu. Vyrobený od srdce skoro nic nestojí a radosti udělá také mnoho.

Případ mojí kamarádky mě fascinoval natolik, že se o něj musím podělit. Saša má manžela a ten má docela bohatou rodinu. Saša tak bohatou rodinu nemá a není zvyklá na velké a drahé dary. Po seznámení s Richardem začala poznávat jeho rodiče a také začala mít pocit, že není nic a jeho rodiče jsou bohové. Přišli první Vánoce a přemýšlela, co jeho rodičům dá. Nechtěla si udělat ostudu. Nakonec se rozhodla si půjčit dvacet tisíc, aby dostatečně mohla obdarovat jeho rodinu. Koupila mamince drahý parfém a tatínkovi luxusní masáž v nějakém salónu. Co vím, rodiče byli nadšený a přišlo mi, že ji přijali dobře. Bylo to však kvůli dárkům, které splácela skoro dva roky? A nebo kvůli jejímu charisma. Na loňské Vánoce šetřila půl roku, nechtěla si opět půjčovat. Paradoxně její přítel o tom nemá ani tušení. Vím to já a ještě jedna naše kamarádka. A ač se mi to nelíbilo, musím držet s ní, protože vím, jak je pro ni důležité, co si o ní ostatní myslí.

Já osobně bych takový život nechtěla žít. Ve lži a dluzích. Jsem ráda, že já na to ušetřím a nakonec, tak drahé dárky jsou stejně k ničemu. Maličkost potěší, co potřebuje, to si člověk koupí sám.

Závěrem, půjčky jsou pro zlost. V některých případech, kdy člověk nemá miliony, se vyplatí. Na obyčejné věci, dárky a nebo dovolenou, je to však zbytečné.

Mějte sen, a ten si splňte tím, že si na něj ušetříte.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz