Hlavní obsah
Názory a úvahy

Spěch, stres, pomatení a uspěchaní zákazníci

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Martina jarolimkova

Češi jsou netrpěliví, ale obchodníci ještě víc.

Článek

Copak se dnes už opravdu všichni zbláznili? Vánoční poprask je za dveřmi, a to je teprve prvního. Jenže to není jen o Vánocích. Takový poprask zažívám už v lednu týden po svátku tří králů, protože bude Valentýn. V únoru, když jsou Velikonoce v březnu. Nebo v březnu, když jsou v dubnu. A taky v září, když má být Halloween. Po Halloweenu jsou v obchodech už svíčky, Mikulášské nadílky apod. Svět je celý uspěchaný.

V obchodech se předhání lidi, jak kdyby měli všechno vyprodat.

Minulý týden jsem byla na návštěvě u přátel. Vánoční ubrus, Vánoční dekorace. Říkala jsem si: „není to brzy“? A protože byla neděle, všimla jsem si, že hoří první svíčka na adventním věnci. Zarazilo mě to. Přemýšlela jsem, jestli jsem vážně tak hloupá a zapomněla jsem si spočítat týdny do Vánoc. Nakonec povídám: „prosím tě, advent je až příští týden“.

Ano a na sociálních sítí bylo více lidí, co zapalovali svíčky. Dnešní doba je moc uspěchaná. Obchody dokážou zmást každého. Dřív vše začínalo maximálně týden před a dnes to jsou týdny až měsíc. Obchody mají pocit, že čím dřív, tím líp a větší počet prodaných věcí. Lidé však mají pak pomatené mozky a začínají dřív, než by to bylo nutné.

Každým rokem mně přijde, že vše upadá. Jsem ráda, že držíme svátky a různé akce v časovém úseku, který je ten správný. Občas mám totiž pocit, že když spěchají ostatní, měla bych taky.

Připomíná mi to naší rodinnou přítelkyni v důchodu. Každý rok peče cukroví v říjnu. Dárky má nakoupené od září. Vánoční salát dělá okolo dvacátého (prý, aby byl dobrý). Velikonoční vajíčka vaří už v pondělí, týden před Velikonocemi. A pořád někam spěchá. Nabídli jsme ji, aby Vánoce trávila s námi (nechceme, aby ze salátu měla salmonelózu). Na Velikonoce ji tvrdíme, že nejíme vajíčka, ať je dětem nedává.

Závěrem bych řekla, že to není ani tak v lidech, ten spěch a stres. Je to okolnostmi, které bohužel ovlivňují celý svět. Obchody, internet, reklamy a nebo sociální sítě. Nespěchejte tolik a užijte si svátky KLIDU A MÍRU. LÁSKY A PŘÁTELSTVÍ. ZDRAVÍ A POHODY.

Krásné Vánoce všem.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz