Hlavní obsah
Umění a zábava

Čeští herci už nejsou, co bývali, dřív byli dokonce i sexy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Mensanka

Možná je to jen můj dojem, ale stejně mi na té současné herecké generaci něco nesedí.

Článek

Tak třeba ti mladí herci. Když jsem teď ty mladý kluky, kteří hráli prince, viděla, jak se hýbou jako gramle, jak ze sebe soukají věty v posledních vánočních pohádkách, fakt tragédie. Myslím, že pomalu v českém filmu není žádný mladík, který by byl sexy, uměl se hýbat a ještě by byl aspoň trochu duševně nadaný.

A ještě to charisma. Co ještě. To si myslím je nejdůležitější. Když si srovnám ty současné nejpopulárnější herce jako třeba Trojana nebo Krobota s Högerem nebo Kemrem, tak prohrávají na plné čáře. Ti taky nehráli kdovíjaké akční scény, ale aspoň to duševně nebyli takoví diblíci. Musím přiznat, že se raději dívám na starší filmy, kde hrají tihle titáni, než na dnešní smatlaniny. Taky by Češi a Češky mohli občas spolknout svou tunu závisti a nenávisti k zajímavým chlapům a nechat se prosadit někoho nadprůměrného a přitažlivého. Taky by jim svět nespadnul na hlavu.

A pak akční herci. Ty asi Češi nikdy neměli. Ty mají spíš Slováci. Napadá mě z Čechů jen Ondřej Vetchý. Ten aspoň vypadá celkem k světu, až na ten hlas. Tak trochu kníká a v každé druhé větě vzrušeným hlasem něco sděluje, jako by z něj mluvila hysterická ženská. A sexy idol Langmajer? Vůbec nechápu, jak tohoto herce někdo může vnímat jako sexy chlapa. Co je na něm sexy? To mi teda řekněte.

A smysl pro humor? Správné sociální napětí? Kde jsou ti herci jako byl Menšík, Sovák, Kopecký? Dnešní ikona humoru a hvězda tisíckrát omílaného představení Sluha dvou pánů Miroslav Donutil tohle u mě rozhodně nesplňuje, i když k tomu má asi nejblíž. I když se občas ráda podívám na některé díly 3 plus 1 s Donutilem, jako nějakého velkého humoristu ho neberu. Připadá mi, že donedávna čerpal ze srandy, kterou si užil s lidmi jako byl Franta Kocourek, toho už nikdo nezná, ale jeho vtipy určitě znáte, převyprávěl je všechny právě Míra Donutil. Už se mi zdá, že nemá co nabídnout. Ale třeba překvapí. A další generace Donutila? Ten se upřímně řečeno moc nepotatil, kouká jako když nadlabe vy-víte komu. A o děsivých postavičkách českého filmu jako je třeba Jirka Mádl, kterého prý prosadila do filmu jeho nesnesitelně agilní matička z Budějovic, snad ani nechci psát.

Co mě ještě fakt zaráží, je ten rozdíl mezi herci tady a hned za hranicemi. Ti Slováci jsou aspoň sexy. Mají sexy postavu, žádné velké pupky, umí se hýbat a dá se na ně dívat. Třeba na Maštalíře nebo Ondrika nebo na Koleníka. Ještěže v českých filmech občas hrají taky herci, na které se dá dívat, ale to nejsou klasičtí Češi. Třeba Orozovič, ten je sice z Česka, ale je to Srb. Nebo Srb Predrag Bjelac se mi rozhodně líbil víc jako král, byť na smrtelném loži, než znuděný roztrpčený král Petr Nárožný. Oba si konkurovali v letošních vánočních pohádkách. Za mě má plusové body právě Bjelac, i když pohádka, ve které hrál, nestála ani za starou belu. To už byla aspoň ta česká nápaditější.

Je fakt, že občas čeští herci zaperlí, ale většinou jen díky tomu, že na plátně či na divadelních prknech předvedou nějakou tu stokrát omílanou českou záškodničinu. Na to je super třeba David Novotný. Ten jako rádce v jinak nudné vánoční pohádce u mě celkem zabodoval. Domů bych ho asi nechtěla, ale aby někoho pěkně zpražil pohledem či do něj trefně slovně kopnul na to je dobrý.

A bratří Hádkové jako herci budiž, přetrpím je, ale na můj vkus jsou moc slizcí a na hádky moc nejsem, chápu, že se to na Moravě nosí a proto se hodili do Bobulí, i když jsou z Prahy.

Celkově mám pocit, že ti čeští herci jsou tak nějak neslaní nemastní, asi to tak mají současné české ženy povětšinou rády.

Já ne.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz