Hlavní obsah
Obchod a průmysl

Už jsem také lovcem potravin v aplikacích. A šetřím tisíce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Foto: Michael Tajpi

Bez využívání mobilních aplikací se při nákupu potravin výrazně ušetřit nedá. Už to vím a přizpůsobil jsem se. A zjevně nejsem sám, byť je to alchymie.

Článek

Taky jste se dříve pozastavovali nad aktivitou maminek a tatínků, když ze své penze lovili máslo v akčním letáku a směřovali nákup pouze do konkrétní prodejny pro tu jednu danou věc? U nás to nebylo jiné. Doba pokročila, teď mamince nakupuji já a lovím stejně. Jen ne v letácích, ale v mobilních aplikacích. A proč nakupuji převážně ve slevách? Protože ve slevách jsou ceny normální.

Když přišla první nákupní mobilní aplikace německého řetězce, toho co má rád XXL týdny, stáhl jsem si ji, používal tak tři měsíce a smazal. Na obligátní otázku prodavačky „aplikace?“ jsem s radostí sobě vlastní odpovídal, že už naštěstí ne. Jednou se mě dokonce manažer prodejny zeptal, proč už ne?

Za slevu 22 korun se nevyplatí říkat prodejci vše o sobě

Vysvětlil jsem mu, že za průměrnou slevu 22 korun za nákup, kterou jsem dostal, jsem daroval prodejci úplně všechny informace o mě. Kdo jsem, co jsem, kde nakupuji, co nakupuji, proč nenakupuji dané věci apod. A že mi výše slevy nepřijde úplně adekvátní tomu, co o sobě já všechno prostřednictvím aplikace poskytuji já.

Jenže, kde že loňské sněhy jsou. Aplikace dnes nabízí všichni zásadní hráči na trhu potravin a drogerie. Současně už jsou pryč doby, kdy jste šli do jednoho krámu za rohem a tam nakoupili všechno, co jste potřebovali. Dnes je z každého z nás lovec v aplikacích. A že se dají ulovit výborné ceny.

Prosvištět aplikace a ušetřit stovky při každém nákupu

Nejmarkantnější rozdíl mezi nákupem s nebo bez aplikace byl před Vánoci, kdy se všechny řetězce přetahovaly o zákazníky a ti zase utráceli jako smyslů zbavení. Ať si média říkají co chtějí, kdyby byla nějaká zásadní krize, nebude se dít to, co se děje při každém nakupování. Takže se máme dobře a jen si tak cvičně stále stěžujeme. Ale zpět k aplikacím.

Když si dáte tu práci a před každým nákupem prosvištíte aplikace obchodů, ve kterých běžně nakupujete, ušetříte na každém nákupu minimálně stovky korun. A to nejen v propagovaných slevách psaných na účtence, ale také v těch reálných. Ty ovšem zjistíte pouze tehdy, pokud nakupujete pravidelně a máte o cenách přehled.

Změnil jsem myšlení, nákupy více plánuji

Takže když jdu koupit dvě plata vajíček, kouknu, kde je mají v akci a jak je zajímavá. Světe div se, v supermarketu vedle školy syna koupím tento týden vejce za 70, kdežto v obchodě v nákupní zóně za 150. A minulý týden měly vajíčka ve slevě za podobnou cenu v dalším řetězci, ale tam už dnes stojí 145. Takže čistě lehkou kontrolou aplikací ušetříte hned obrovské peníze.

Co se muselo změnit, je myšlení. Prostě už to není tak, že jdu a koupím, ale nejdříve hledám a pak nakupuji tam, kde to mají levnější. A když už někde něco mají levnější, vyplatí se koupit toho více, pokud to jde, protože si buďte jisti, že to příští týden už za dobrou cenu nebude. To je taky vyzkoušená praxe.

Investice 300 korun ročně se násobně vrátila

Předplatil jsem si také na jednom velkém českém e-shopu dopravu na rok zdarma a ejhle, najednou tam mohu pořídit i jeden kus zubní pasty levnější, než v krámě. A bez připlácení za dopravu. Stálo mě to 300 korun na rok, ale už se to loni násobně vrátilo. Například při nákupu pracího prášku jsem našel na e-shopu prášek za 465 korun za 8,3 kg a v supermarketu měli akci na ten samý prášek za 495 korun za 5,3 kg. Hádejte, kde jsem koupil?

A jeden příklad za všechny z předvánočního období. V aplikaci jednoho řetězce jsem dostal každých deset dnů slevu 100 korun při nákupu za tisíc korun. Slevy se sčítaly a když přišel velký předvánoční nákup, stál mě místo 2500 jen 700 korun, protože jsem uplatnil nasbírané kredity ze slev.

Ozvala se konkurence, že jsem dlouho nepřišel

A velký bratr se dívá, protože mi konkurenční řetězec poslal do své aplikace dotaz, jak se mám, že jsme se dlouho neviděli. Aby ne, když jsem měsíce výhodně nakupoval u konkurence. Takže když už jsme pod drobnohledem technologií, ať z toho alespoň něco máme.

I přes mnoho slev jsou výdaje naší rodiny za potraviny až astronomické. Nedokážu si vůbec představit, kolik bychom měsíčně vydali za potraviny a drogerii, kdybych se nestal lovcem v aplikacích. Podle níže uvedených čísel v tom ale nejsem sám.

Počty stažených věrnostních programů řetězců:

Kaufland - 2,5 miliónu

Tesco – přes 1 milión

Penny – přes 2 milióny

Albert – přes 3 milióny

Globus – přes 700 tisíc

Billa – 1,2 miliónu

Lidl – údaje nezveřejnil

Anketa

Využíváte aplikace obchodních řetězců?
Ano
74,1 %
Ne
25,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2103 čtenářů.

Zdroj:

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Reklama

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz