Hlavní obsah
Jídlo a pití

Alpský knedlík s jahodami: kombinace, která chutná

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Misan0806

Jahody.

V sezóně jahod nevíte, co si dát raději. Jahody s cukrem, jogurtem, zakysanou smetanou, tvarohem, nebo se šlehačkou. Ale udělat alpský knedlík trošku jinak, mě napadlo dnes odpoledne.

Článek

Nemám ráda kynuté knedlíky, protože mi vždycky náplň vyteče. Nejrychlejší knedlíky jsou z tvarohového těsta, kde zamotám jahodu, hodím do vroucí vody a můžu servírovat. Dnes odpoledne jsem zkusila zajímavou kombinaci. V ledničce byla miska jahod ze zahrádky, které volaly po rychlém zpracování.

Zadělala jsem si těsto na alpský knedlík. Těsto bylo žluté z domácích vajíček a vykynulo, až mi přetékalo z misky. Alpský knedlík je veliký přes celý talíř a těsto mám přesně na čtyři buclaté kousky.

Foto: Misan0806

Knedlík s pudinkem a jahodami.

Uvařené nad párou jsou krásně nadýchané a stačí je propíchnout vidličkou, aby se těsto nesrazilo a pára vyšla hezky ven. Alpský knedlík se dělá s povidly, mákem a pudinkem. Ale tuhle kombinaci si můžete udělat třeba v prosinci. Kombinace alpského knedlíku, který je obklopený voňavým vanilkovým pudinkem a přelitý horkými jahodami je dokonalá. Nepotřebujete ani cukr a máslo. Pokud jsou jahody kyselejší, přidáme vanilkový cukr, povaříme do rozpuštění a můžeme podávat.

A pokud nemáte rádi experimenty, můžete zůstat u klasiky. Tvaroh, cukr, máslo, povidla.

Foto: Misan0806

Alpský knedlík

Foto: Misan0806

Recept

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:
Pudink

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz