Hlavní obsah
Jídlo a pití

To je rodinné tajemství a nesmím ho nikomu říct

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Misan0806

Domácí kremrole.

Už se vám to také stalo? Sedíte u kamarádky na kafíčku, řešíte příšerné matky, tchyně, pubertální děti a blížící se dovolenou. Blanka sáhne do krabice a vyndá sladkou trubičku plnou našlehaného sněhu.

Článek

„Mamka pekla, dej si.“

Okamžitě zapomenete na přerušovaný půst, na velikost svých plavek a na jazyku se vám rozlývá úžasná chuť. „Teda Blani, ty teda jsou.“ Nešetříte chválou nad úžasným umem Blančiny mamky.

„To víš, jsou domácí, vajíčka od slepiček a recept po babičce.“ Nenecháte se pobízet a ochutnáte ještě jednu. „Jsou fakt luxusní, mamka by se tím mohla živit. Musíš mi dát recept.“

Foto: Misan0806

Kremrole.

Blanka se otočila k oknu, aby utrhla suchý lupen od povadlé kytky.

„Recept ti dát nesmím, je to rodinné tajemství.“ Chvilku jsem přemýšlela, jestli to myslí vážně, nebo vyprskne smíchy a podá mi umaštěný sešit s recepty. „Recept si přinesla prababička z Vídně, kde sloužila, dala ho babičce, ta mojí mámě a ta zas mně.“

„Blani, ty ale nepečeš a o Vánocích jsem ti přijela zadělat i vánočku!“

Bylo mi z toho trošku smutno a draly se mi slzy do očí. „Peču, nepeču, to ty neřeš a vezmi si ještě jednu.“ Nějak mě přešla chuť. Rychle jsem se rozloučila a chvátala domů. Ještě dlouho jsem koukala do stropu a přemýšlela proč. Proč někdo tají recept i své kamarádce. Kdyby měli pekařství, nebo cukrárnu, to bych pochopila, ale tajit recept, abych nemohla dětem udělat pár kremrolí?

Foto: Misan0806

Kremrole.

Sehnala jsem několik receptů. Raději ani nebudu počítat, kolik těsta se mi nepovedlo. Kolikrát jsem kartáčkem drbala těsto připečené na trubičkách.

Až jednou mi zavolal bývalý kolega a povídá: „Moje mamča dělá moc dobré kremrole.“ Rovnou mi strčil mamku k telefonu. Od té doby mám recept na kremrole, které se vždycky povedou a rozplývají se na jazyku. Protože kolega byl z Lišova, nazvala jsem si recept: Lišovské kremrole. Nemám důvod tajit recept, jak jsem ho dostala já, přeposílám ho dál. Komu by pomohlo tajit ho před světem a vzít si ho do hrobu?

Lišovské kremrole

1. těsto

- 100 g hladké mouky

- 250 g másla

2. těsto

- 200 g hladké mouky

- 2 žloutky

- špetku soli

- 1/2 lžičky octa

- vlažná voda

Foto: Misan0806

Těsto namotané na trubičkách.

Z prvního těsta uděláme bochánek, který zabalíme do druhého těsta. Po vychladnutí v ledničce 3× rozválíme a složíme. Nakonec vyválíme placku, rádýlkem nakrájíme proužky, které potřeme vajíčkem a namotáme na trubičky. Pečeme, dokud nemají pěknou barvu. Upečené trubičky naplníme bílkovým sněhem ušlehaným s cukrem ve vodní lázni.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz