Hlavní obsah
Jídlo a pití

Tohle jídlo v běžné v restauraci nedostanete

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Misan0806

Kosmatice

Tohle jídlo v  běžné v restauraci  nedostanete. Podává se na sladko potřené marmeládou nebo posypané cukrem. Častěji však na slano v křupavém těstíčku.

Článek

Vhodná příloha jsou brambory nebo opečený tousťák. Řeč je o kosmaticích, květech černého bezu.

Foto: Misan0806

Černý bez, květy

Je to jídlo, které dělaly snad všechny babičky. Dokonalá kombinace palačinkového těsta s květy černého bezu potěší nejen vzhledem, ale především svou chutí.

Moje babička, která se narodila 1903, neřekla této pochoutce jinak než kocmatice. Každý rok v době květů bezinek nám je usmažila. Chtěla jsem svým dětem ukázat, co považovala jejich babička a prababička za lahůdku k obědu nebo lahodnou chuťovku. Nedá se zapomenout na pohled syna, který mé dílo okomentoval slovy: „Vypadám snad jako kytkožrout?“

S chutí se pustil do půlky kuřete a ještě s plnou pusou zavolal na sestru: „Ségra, máma nedostala alimenty, máš k večeři kytky.“ Tím mé pokusy prosadit kytky k večeři skončily.

Foto: Misan0806

Květy černého bezu

Včera jsem při procházce kolem rybníka neodolala. Bez voněl, květy byly krásně vykvetlé, a já ho musela natrhat. Cestou z práce jsem přemýšlela, koho přesvědčím, aby se zastavil na smažené kytky. Všechno se vyřešilo samo, doma už na mě čekala návštěva. Měla jsem radost, že můžu pro někoho kosmatice udělat.

A recept? Je zbytečné hledat poměr surovin a přemýšlet, který recept je lepší. Stačí těsto na palačinky složené z vajec, mléka, hladké mouky a špetky soli. Jenom nesmí být moc řídké, aby z jemných kvítků nesteklo, a moc husté, aby jsme místo kosmatic neusmažili dělové koule.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Související témata:

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz