Hlavní obsah
Jídlo a pití

Znáte smaženky? Nebo je to jen místní záležitost kolem Tábora?

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Misan0806

Sýrové smaženky.

Kdykoliv jsem udělala sýrové smaženky na nějakou oslavu, všichni se divili, co to je. Moje smaženky ochutnala návštěva z Bulharska, Ruska i Slovenska.

Článek

Mám je ráda. Často jsem si je kupovala do školy ke svačině.

Později v práci byl v kantýně vždycky vlašák, chlebíčky a smaženky. To byla jistota. Smaženka stála 1.60 Kčs a byla o korunu levnější než chlebíček se šunkou.

Když za mnou přijela kamarádka z Bulharska, kromě chlebíčků jsem udělala i pár smaženek.

„Úžas.“ Opakovala a vyžadovala recept. Stejné to bylo i s návštěvou z Ruska a Slovenska. Reakce slovenských přátel mě překvapila, do té doby jsem si myslela, že smaženky byly v celém Československu všude stejné.

Kamarád z Českých Budějovic mi řekl, že tohle není smaženka, protože ta vypadá úplně jinak. Popsal mi vaječnou placku na chlebu s hořčicí ozdobenou cibulí a kyselou okurkou.

Minulý týden jsem oslavila půlkulaté narozeniny a přemýšlela jsem, co vzít do práce. Smaženka byla jasná volba.

S mojí pracovní dobou, kdy z domova odcházím v půl čtvrté ráno a vracím se večer se toho moc stihnout nedá.

Těsto na medovník už jsem měla připravené v ledničce, tak mě napadlo smaženky koupit.

Foto: Misan0806

Smaženky.

Protože jsem jich potřebovala asi padesát a musely se objednat dopředu, raději jsem si nejdřív koupila jednu jako vzorek. Přeci jen padesát smaženek stojí skoro dva tisíce korun.

Foto: Misan0806

1000012795


Bylo to dobře investovaných třicet devět korun. Večka byla tvrdší a smaženka obsahovala víc strouhanky než sýra. Vůbec jsem si nepochutnala, v podstatě jsem celou smaženku ani nedojedla.
Volba byla jasná, koupit sýr a večer udělat dobré, jemné smaženky plné sýra, a ne strouhanky. Povedlo se, vzorek dostala celá rodina a do práce vystačilo teké.

A recept? Úplně snadná záležitost.

Nastrouhaný sýr, vajíčko, strouhanka, česnek, drcený kmín. Nemusíte nic přesně vážit, na 100g sýra, dáme jedno vajíčko, česnek a kmín podle chuti a zahustíme strouhankou tak, aby se dobře dělaly sýrové placičky. Smaženku obalíme jako řízek, usmažíme a položíme na večku potřenou hořčicí. Ozdobit můžeme hořčicí, cibulkou, nebo petrželkou.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz