Hlavní obsah

Lékař si na mě účtoval výkony, které neprovedl. Zjistila jsem to přes aplikaci zdravotní pojišťovny

Médium.cz je otevřená blogovací platforma, kde mohou lidé svobodně publikovat své texty. Nejde o postoje Seznam.cz ani žádné z jeho redakcí.

Foto: Pixabay/public domain

Chodíte pravidelně k lékaři a máte aplikaci zdravotní pojišťovny? Možná stojí za to, abyste se občas podívali, co si lékaři ve skutečnosti účtují za výkony. Já byla překvapena a nestačila jsem se divit.

Článek

Před několika měsíci jsem narazila na situaci, kterou bych nikdy nečekala, že budu muset řešit. Vždy jsem chodila k lékaři s největší důvěrou a myslela jsem si, že mám toho nejlepšího lékaře, jakého mohu mít. Vše začalo docela nenápadně, když jsem si stáhla novou aplikaci mé zdravotní pojišťovny, která umožňuje uživatelům sledovat své lékařské výkony a také to, kolik jednotlivý výkon stojí. Ukázala mi to kamarádka a přišlo mi to praktické. Byla to zajímavá novinka a já chtěla mít lepší přehled o tom, co všechno za mě pojišťovna platí.

Lékař si na mě účtoval výkony, které neprovedl

Po několika týdnech používání aplikace jsem si všimla několika záznamů, které mi nedávaly smysl. V aplikaci byly uvedeny výkony, jako jsou speciální krevní testy a vyšetření, které jsem ale rozhodně neabsolvovala. Zpočátku jsem si myslela, že jde o chybu v aplikaci, ale po dalším prověřování jsem zjistila, že tyto účty byly skutečně zaslány mojí pojišťovně a proplaceny. A opakovalo se to každý měsíc, nebyla to jen jednorázová záležitost, kterou bych mohla zapomenout nebo špatně daný výkon pochopit.

Byla jsem zmatená a zároveň rozzlobená. Jak je možné, že lékař, kterému jsem důvěřovala, mi mohl účtovat výkony, které nikdy neprovedl? Rozhodla jsem se situaci neponechat bez povšimnutí a kontaktovala jsem svého lékaře. Jeho odpověď byla vyhýbavá a zároveň mi řekl, že takové aplikace jsou nespolehlivé. Následně jsem se obrátila na zdravotní pojišťovnu, kde jsem podala stížnost a požádala o detailní prověření daných účtů.

Zjistila jsem to přes aplikaci zdravotní pojišťovny

Celý proces byl stresující a zdlouhavý. Musela jsem opakovaně dokazovat, že uvedené výkony jsem nikdy neabsolvovala a zároveň jsem čekala na to, jak to vlastně dopadne. Nakonec moje pojišťovna provedla revizi a uznala, že se skutečně jednalo o podvod. Nejenže musel lékař vrátit všechny neprávem inkasované peníze zdravotní pojišťovně, ale také bylo zahájeno šetření vůči lékaři, který tyto výkony fakturoval.

Jak jsem zjistila, někdy mobilní aplikace nejsou na škodu. Já jsem se jich vždy bála. Nejhorší na tom však je, že důvěra mezi lékařem a pacientem se vytratí, ačkoliv můj lékař i nadále ordinuje. Já jsem k němu přestala chodit a upozornila jsem všechny, které jsem znala. Takové chování se mi nelíbí a doufám, že se to již nikdy a nikde nebude opakovat.

Máte na tohle téma jiný názor? Napište o něm vlastní článek.

Texty jsou tvořeny uživateli a nepodléhají procesu korektury. Pokud najdete chybu nebo nepřesnost, prosíme, pošlete nám ji na medium.chyby@firma.seznam.cz.

Sdílejte s lidmi své příběhy

Stačí mít účet na Seznamu a můžete začít psát. Ty nejlepší články se mohou zobrazit i na hlavní stránce Seznam.cz